го (зам.) - заземе (гл.)

Дури и кога Британците постепено го заземаа студиото во Излингтон, камерите беа американски, проекторите беа американски и лентата се викаше Кодак.
„МАРГИНА бр. 22“ (1995)
Јас не бев привлечен од Холивуд како место.
„МАРГИНА бр. 22“ (1995)
И дури се спремија, ги расподелија бомбите, ги спремија багажите и навртеа под цуцката да го заземат положајот, денот веќе попрекрши, а и потерите веќе наближија.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Главниот обрач идеше со пушките на готово по нив.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Со добиената помош од Србија успеал да го заземе Просек кој станал негово седиште.
„Џебна историја на македонскиот народ“ од Група автори (2009)
Синот на основачот на Османската држава Орхан (1326-1362) ја освоил скоро цела Мала Азија, ја пренел престолнината во Бурса (Бруса) (1326), во 1352 ја зазел тврдината Цимпе, а во 1354 без отпор го зазел Галиполе по што му бил отворен патот кон Балканскиот Полуостров.
„Џебна историја на македонскиот народ“ од Група автори (2009)
Тој се осамостоил во Струмица, а потоа го зазел и Просек кој се наоѓал на патот Солун-Скопје и бил добро утврден, тешко достапен и опремен со справи за одбрана.
„Џебна историја на македонскиот народ“ од Група автори (2009)
Грците успеале да го заземат Епир и дел од Македонија со Солун и островот Крит.
„Џебна историја на македонскиот народ“ од Група автори (2009)
Норманскиот војсководител Петар Алиф ги зазел двата Полога, а грофот Пунтес го зазел Скопје.
„Џебна историја на македонскиот народ“ од Група автори (2009)
Од 332 до 331 г.пне. ја освоил Сирија (по седумесечна опсада го зазел Тир 332 г.пне.), го освоил Египет (заминал во оазата Сива каде се наоѓал храмот на Амон каде од страна на свештениците бил пречекан како син на богот Амон), ја освоил Месопотамија.
„Џебна историја на македонскиот народ“ од Група автори (2009)
Во Првата балканска војна македонскиот народ зел активно учество во воените операции на страната на Србија, Бугарија и Грција.
„Џебна историја на македонскиот народ“ од Група автори (2009)
Волкашин уште во 1350 бил жупан во Прилеп, а потоа го зазел и Скопје, а изгледа и Призрен.
„Џебна историја на македонскиот народ“ од Група автори (2009)
Во овој случај комуникацијата не ѝ се упатува на публиката која всушност е институционална единица, туку на толпата која ќе го заземе нејзиното место. Читлив и проповеднички интониран говор во ваков миг е невозможен и би можел само да предизвика шокови и сцени.
„МАРГИНА бр. 34“ (1996)
Тоа се типови луѓе кои најчесто се вработени во институциите кај овие првиве, а нивната главна особина е длабоко да пенетрираат кај нивните претпоставени задници со што ќе успеат да се одржат на позицијата во која се дочепале и притоа да не дозволат на конкуренцијата да им го заземе нивното место, а најчесто служејќи се со своите вешти кодошко-лакташки особини секогаш ставајќи му сопка на соперникот и увек гласајќи за партијата која ги убутала на тоа работно место.
„Двоглед“ од Горан Јанкуловски (2011)
На 19 септември 1944 година со добиената помош Германците успеале да го заземат Прилеп, а на 20 септември ги нападнале единиците на 41. МНОД на НОВЈ на Плетвар и во текот на тој ден успеале да го заземат Плетварскиот Превалец со што си отвориле премин за извлекување. 247
„Британските воени мисии во Македонија (1942-1945)“ од Тодор Чепреганов (2001)
Непријателот повторно го зазеде Прилеп повторувам Прилеп минатата вечер.
„Британските воени мисии во Македонија (1942-1945)“ од Тодор Чепреганов (2001)
За извршување на набележаните задачи биле ангажирани: 41. дивизија требало да ја нападне и разурне комуникацијата Прилеп-Велес и во погоден момент да го заземе Прилеп:
„Британските воени мисии во Македонија (1942-1945)“ од Тодор Чепреганов (2001)
Татко го зазеде своето место. Последен пристигна помошник-министерот Алал Комби.
„Тврдина од пепел“ од Луан Старова (2002)
Заменикот си го зазеде вообичаеното место.
„Тврдина од пепел“ од Луан Старова (2002)
Сите чекавме Татко да стане од попладневната починка, да го заземе своето место на чело на никогаш побогатата трпеза.
„Тврдина од пепел“ од Луан Старова (2002)
Колку и да биле опиени од моќта на победата, веројатно тој страв ги задржувал и реално да го заземат божјото место, и покрај нивното спротивно тврдење, во бројнитепароли.
„Тврдина од пепел“ од Луан Старова (2002)
Суштествата не се раскриваат зад границите на самите себе, едноставно, се чини тие едвај ја дочекаа оваа нова перспектива за да го заземат своето вистинско место.
„МАРГИНА бр. 8-9“ (1994)
Доста е јасно дека сите студентски судири (како и пошироко, на нивото на глобалното општество) околу претставништвото, делегациите на власта, од истата причина, сега сѐ уште само фантомски перипетии кои се, меѓутоа, сѐ уште доволни, од очајание, да го заземат првиот план.
„МАРГИНА бр. 8-9“ (1994)
По извесно време, вистинскиот облик на таа фиока е надминат и како што ќе одминат децениите и вековите, нам ни се чини дека времето се стврдна и го зазеде тој облик.
„МАРГИНА бр. 8-9“ (1994)
Брчалото, сега очигледно задоволен од местото што го зазеде пред продавницата и своите соселани, остана со погледот забаран по планината и нејзините падини отспротива.
„Човекот во сина облека“ од Мето Јовановски (2011)
А, кога најпосле сепак ќе се вратеше да го заземе своето место во зелениот пластичен стол пред продавницата, пак остануваше загледан во Тумбица.
„Човекот во сина облека“ од Мето Јовановски (2011)
Сите очекуваа што ќе речам во продолжение: - Комунизмот имаше крајна цел да го заземе кај народот трајното место на религијата.
„Атеистички музеј“ од Луан Старова (1997)
Требаше тогаш сигурно покритички помудро да се протолкуваат скриените пораки на верските крај марксистичко-сталинистичките книги – посебно низ пораката дека Сталин во Албанија го зазел местото на Бог.
„Атеистички музеј“ од Луан Старова (1997)
Сакаше во новата држава – црква без Бога, сакаше да го заземе него­вото место.
„Атеистички музеј“ од Луан Старова (1997)
Глобалниот триумф на овие прагматични системи остава вакуум, еднаш веќе пополнет со сништата на алтернативните економии и политики, кој емоционалните барања за националност брзаат да го заземат.
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
Машките геј-културни практики, затоа, се склони да си ги сместуваат субјектите, без разлика дали тие субјекти се стрејт или геј, во положбата на исклученото, на дисквалификуваното, на изведбеното, на неавтентичното, на несериозното, на патетичното, на мелодраматичното, на претераното, на извештаченото, на хистеричното, на феминизираното.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Ја претвора оваа практика во средство со кое ќе си го заземе отуѓеното гледиште и ќе си ги зајакне документите во прилог на сопствената антисоцијалност.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Најблизу дотерала Електра од Софокле, но она што конечно ѝ ја дава на таа драма нејзината сериозност е нејзиниот близок, подреден сооднос со династиските преокупации на машката култура: татковата оставнина, владетелското наследство, преносот на сопственоста од татко на син и продолжувањето на машката лоза.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Третирајќи го кампот како свој стрејт-маж, како топовско месо за својата иронија – обидувајќи се да произведе кампска верзија на кампот, така што ја презапоседнува запоседнатоста на Милдред Пирс од страна на машката геј-култура – стрејтерската хипстерска култура ја претвора геј-културната практика во средство за афирмирање на сопствениот идентитет, односно антиидентитет.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Судирите меѓу мајките и синовите се вистински кандидати за тој возвишен статус (еве, колку за почеток, помислете си на Хамлет и на Орестија), но борбите меѓу жени од различни генерации едноставно не се граѓа за трагедија.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Но, сепак можеме да ѝ се опираме на својата општествена позиционираност.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Феј со овој настап си го зазеде местото на Камп-мадона и, ако ти стиска, гледај ја најмалку два-трипати.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Нивната тага, колку и да била вистинска, се изземала од сериозна сфатеност, делумно затоа што машкото вдовство никогаш не може да го заземе она место во јавната светост што женското вдовство редовно го зазема (има ли таков ужален маж во американската историја кој го достигнал иконичниот статус на Џеки Кенеди?), а делумно затоа што геј-љубовта претставува јавен срамотилак, па така и болката на геј-љубовниците предизвикува презирни насмевки барем онолку често колку што изнудува солзи. ‌Геј-загубата никогаш не се воздигнува баш до височините на трагедијата.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Со оглед на тоа како се структурирани во хетеронормативното општество општествениот и душевниот живот, како се структурирани општествениот свет и човечкиот субјективитет, а и со оглед на непријателската осуда од хетеронормативното општество на хомосексуалноста и на женственоста, геј-мажите немаат многу-многу избор, освен да го заземат тој абјектен, феминизиран домен.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Но тоа го прави без да задржи некаква натамошна поврзаност и идентификација со машката геј-култура.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Во тоа, геј-културата едноставно си ја признава положбата – пошироката општествена состојба во која се наоѓаат геј-мажите во стрејт-општеството – како и нејзиниот единствен однос кон сплетот од општествени вредности што одат со претежните културни облици на тоа општество.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Анализата на тој артефакт ќе го заземе средишниот дел од книгава и ќе ги опфати деловите три и четири.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Наместо да присвојува и да настранува главнотековни културни предмети, стрејтерското хипстерство ужива да презапоседнува малцински културни облици, заземајќи некои автентично настрани или дисидентски „симболи и икони“ и служејќи се со нив за да си го консолидира сопствениот идентитет, истовремено изземајќи се – благодарение на својата хетеросексуална повластеност и на својата шизичка свесност – од општествените дисквалификации што, како прво, воопшто и ги побудиле тие антисоцијални облици.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Електра стапува во патријархална функција (а со тоа и во трагична достоинственост), затоа што во најголем дел од драмата машките јунаци ги нема на сцената и никој освен Електра не е желен да го заземе местото на машки наследник.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Мене, затоа, стремежот во оваа книга ми е да го испитам и да го заземам секој јаз што ќе можам да го ископачам меѓу признатиот факт за културната различност на геј- мажите и неговата одрекувана вистинитост.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Селото Капештица го зазедоа Грците и нѐ напаѓаа со мали сили, додека со главните сили се втурнаа по џадето што води кон селото Смрдеш, кое се наоѓа од таа страна на границата.
„На пат со времето“ од Петре Наковски (2010)
Од заробениот поручник дознавме дека целта на грчките кралски единици беше да го заземат селото Смрдеш и на тој начин од запад да ги опколат единиците на ДАГ кои држеа борбени позиции на ридовите над селата Косинец, Лобаница и планината Мали – Мади.
„На пат со времето“ од Петре Наковски (2010)
Меѓу нив и познато име чиј кларинет на општогрчки натпвревар одржан 1936 година го зазеде првото место.
„На пат со времето“ од Петре Наковски (2010)
Грците го зазедоа селото Трстеник и во јуриш тргнаа кон Капештица, каде ние се повлековме.
„На пат со времето“ од Петре Наковски (2010)
Салата била веќе полна кога кратко време пред 3 часот (“алатурка“) пристигнал валијата Хасан Фехми-паша и го зазел своето место недалеку од претседателската фотелја, до него седнал командантот на Третата армија маршалот Хаири-паша.
„Солунските атентати 1903“ од Крсте Битоски (2003)
Затоа ние треба да се откажеме од секоја мисла за револуција напролет, уште повеќе што реформите ќе се воведат, зашто со нив е врзана честа на две големи сили што се во состојба да постават сѐ на своето, – и да се зафатиме за нова, т.е. културна борба, во која првото место ќе треба да го заземе прашањето за нашата народност и нашиот национално-религиозен развиток.
„За македонцките работи“ од Крсте Петков Мисирков (1903)
А заедно со изместувањето на пропагандските јазици и со создавањето наш литературен јазик се изместуваат од Македонија и интересите на балканските државички и нивното место ќе го заземат создадените со јазикот македонски интереси.
„За македонцките работи“ од Крсте Петков Мисирков (1903)
А оној, неговиот, полека се довлечка под дрвото и си го зазеде своето старо место, темен и едвај чујно заскимтен.
„Белата долина“ од Симон Дракул (1962)
Можеше само уште да ги гледа сите оние букови трупци, наредени во карма до тезговиот, готови да го заземат местото на оној пред бичкијата, како и целата таа просторија да имаше стеганати вилици како него, застанат во нејзината средина, уште еден ненужен дел, отповеќен дел.
„Белата долина“ од Симон Дракул (1962)
„Некаде помеѓу средното училиште и одлуката каде на колеџ, цртањето букви го зазеде местото на сите интереси”.
„МАРГИНА бр. 36“ (1997)
Климент Камилски го зазеде своето место на чардакот спроти Татко, опколен од книги седна како некогаш крај својата катедра по педагогија која поради неговите идеи му беше одземена, па беше испратен во злогласниот затвор на Голи Оток во Јадранското Море.
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
Макар што содржината на оваа дисертација десет години по нејзината одбрана во Париз, во неговата родна земја може лесно да го чини глава, според тајните домашни универзитетски рецензенти жедни за брза кариера и подготвени да му го заземат местото на можеби единствениот докторанд, во докторскиот труд на Климент Камилски вриело од „прозападните декадентни идеи во воспитувањето“ кои не биле во согласност со социјалистичкото воспитување на детето и доминирале просоветските идеи во времето на Информбирото во неговата земја!
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
Ниту едно друго тврдо тело не може да го заземе тоа место во исто време.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Јовановиот бивш четник, шивачот Милан Ѕвезда од Прилеп го зазеде местото од Арслан беј од Бина Даокалот.
„Крпен живот“ од Стале Попов (1953)
Но затоа пак Арслан ги собра со себе новите бегови на Мариово Јунуса и Рифата, им ги искина повелбите што им ги даде скопскиот беглер-бег и патем за Цариград ги суреди во воденските клисури, и си отиде во Истанбул да си го заземе своето високо место покрај силниот Велики везир – Србинот Мехмед Соколовиќ.
„Калеш Анѓа“ од Стале Попов (1958)
а абер – вест, порака авур и ар – штала, просторија за чување добиток ага – виден граѓанин од турското население агалар – аги Агарјани – старовремено име за Турците адет – обичај, навика азно – благајна; благо, богатство аир – полза; добро аирлија – среќно, благословено да е акшам – приквечер; вечерна молитва (од петте вообичаени молитви, четвртата по ред) алајка – слугинка, прислужничка, обично робинка на богата жена Аламанци – Германци (според турскиот јазик) „алатурка” – по (на) турски (начин) алах и ала – бог алашвериш – давање – земање, купување-продавање алипен – сакат, инвалид анама и ханума – госпоѓа, сопруга, жена од повисокото турско општество анани ана – псовка (мајче мајчино) анасена – псовка арамбаша – главатар, водач на разбојници
„Калеш Анѓа“ од Стале Попов (1958)
Французите го зазедоа Поградец за време на Првата светска војна, во есента на 1917 година, откако ја формираа, во Корча, Француско-албанската Република, се разбира, поттикнати од своите стратегиски цели.
„Ервехе“ од Луан Старова (2006)
Кога ќе го заземеа градот грчките војници, тогаш таа ќе им проговореше како Гркинка, за да ја остават нејзината куќа со чедата, да ја поштедат, од воените деј­ствија.
„Ервехе“ од Луан Старова (2006)
Секој се чувствува заморен од таканаречените 505 фармерки, а сепак сите толку упорно ги купуваме така што во Америка цената на Левис падна на 39 долари, а цената на 505 го зазеде местото на Левис и се продаваат и по сто и десет долари за рало!
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Су пак го зазеде своето место зад шанкот во „Шоферското излегувалиште“, а Едо и Марко пак скоро секоја вечер киснеа таму со тоа што сега не седеа обесени на шанкот туку на некоја од масите, обично понастрана од средето на локалот.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Игор Лозински го зазеде своето вообичаено место на широката маса.
„Патот на јагулите“ од Луан Старова (2000)
Сретен Јаворов, го зазеде централното место, со Трим Тоска на десната, а со Јагулче Дримски на левата страна.
„Патот на јагулите“ од Луан Старова (2000)
Ете ја причината зошто Мирко Бунде, инспираторот на моите горчливи случувања, но и бескрупулозниот манипулант со туѓите судбини, го зазеде неоспорното прво место на листата на мојата одмазда.
„Летот на Загорка Пеперутката“ од Србо Ивановски (2005)
Како второ обвинета, според моите наоди во обвинието што го бев покренал беше неверната Катерина.
„Летот на Загорка Пеперутката“ од Србо Ивановски (2005)
Кога го врзав крајот од ортомата за елата, ми пријде еден албански наредник и, помагајќи ми да ја врзам ортомата ми рече дека владините војници вчера слегле од Стените, го зазеле Крчишта и веќе копаат ровови на ридот Синадеврид. Ги знаеш тие места, нели?
„Постела на чемерните“ од Петре Наковски (1985)
Им го зазеде Луман арамијата.
„Луман арамијата“ од Мето Јовановски (1954)
Кога прелета оваа мисла по небото на моето чело веднаш си реков: Васке, Васке, од кога си го имаш впрегнато умот во колата на глупоста?
„Жената на белогардеецот“ од Србо Ивановски (2001)
Да го натера, што се вели, да се исправи пред вистината за да може повторно да го заземе заслуженото старо место во нивната заедничка домашна среќа.
„Жената на белогардеецот“ од Србо Ивановски (2001)
Не само што секој консензус постои како „привремен резултат на провизорна хегемонија, како стабилизирање на моќта... и секогаш подразбира некаков облик на исклученост“ 110, но, исто така, проектот на пристигнувањето до консензус без исклученост имплицира „искоренување на политичкото“111 и „истиснување на политиката од страна на моралноста и законот“112: „Кога општеството не поседува динамичен демократски живот со вистинска конфронтација меѓу разновидните демократски политички идентитети, теренот е подготвен за други форми на идентификација да го заземат нивното место, идентификација од етничка, религиозна или националистичка природа, којашто води до појава на антагонизми кои не можат да бидат управувани од страна на демократскиот процес.“
„Простори на моќта“ од Зоран Попоски (2009)
Меѓутоа, во нејзината дискусија за тоа каков вид на јавна сфера е потребна 108 Види Craig Calhoun, “ntroduction” in Habermas and the Public Sphere, ed. Craig Calhoun (Cambridge: MIT, 1996), 2. 109 Ibid., p. 23. 94 во едно вистински демократско општество, Шантал Муф го критикува привилегирањето на консензусот над конфронтацијата меѓу различните демократски политички идентитети.
„Простори на моќта“ од Зоран Попоски (2009)
Глас: Така беше учен Александар Учителот - водич Леонид беше многу строг, и го зазеде првото место.
„Еп на Александар Македонски“ од Радојка Трајанова (2006)
Ги протера сите варвари, го зазеде нивниот град, формира мешана населба: Александропол! - Александров град!
„Еп на Александар Македонски“ од Радојка Трајанова (2006)
Глас: Учетелот Лисимах родум од Акарнанија, го зазеде второто место кој себеси се нарекувал Феникс (воспитувач и придружник на Ахил) Александар го нарече Ахилеј а Филип Пелеј.
„Еп на Александар Македонски“ од Радојка Трајанова (2006)
Книгата е напишана на извонреден начин, во која авторот се обидува на своите собеседници да им даде на знаење дека ги замениле трите религии, својствени на албанскиот народ (исламот, православието и католицизмот), кои биле добро поставени и толерантни една кон друга, со комунистичкиот сталинизам, кој ќе завладее како еден вид нова религија која сакала да го заземе местото на другите.
„Потрага по Елен Лејбовиц“ од Луан Старова (2008)
И покрај ваквата не баш мала непријатност, Л го зазеде почетниот став за точката што требаше да ја изведе.
„Азбука и залутани записи“ од Иван Шопов (2010)
Значи, треба да се помисли како да се обезбеди преминот, а ридот Фалцата да не го заземе противникот, нели?
„Големата удолница“ од Петре Наковски (2014)
- Бил, ама сега не е, нели? - Не е, затоа што со помош на Кољо го зазеде бункерот.
„Големата удолница“ од Петре Наковски (2014)
Син на Игит-паша бег, кој стана првиот управител на Скопје, откако Тимур-таш паша и Мехмед-баба го зазедоа Скопје за слава на царувањето на победникот Бајазит-хан.
„Вежби за Ибн Пајко“ од Оливера Николова (2007)