го (зам.) - сврти (гл.)

Популарната култура го обновува Еросот кој високата култура го беше потиснала, и така процесите поврзани со принципот на задоволство сепак не се само умртвувачки текови, бидејќи „барањата на Еросот се тие коишто како нагонски потреби го спречуваат опаѓањето на нивото и воведуваат нови напнатости“.7 Она што следи е краток преглед на неколку дела на британски уметници кои го свртеа вниманието врз себе последниве години, и осврт на референците што ја откриваат нивната поп-културна „втемеленост“ и којашто всушност овие трудови ги прави привлечни.
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Меѓутоа, и самиот популарен код, со кој оваа уметност се напојува, функционира како реметење на принципот на константност кој го наметнува идејата за висока култура достапна на оние со „поистенчен вкус“.
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Но Чанга не можеше да го сврти текот на настаните од сказната.
„Времето на козите“ од Луан Старова (1993)
Сега Чанга со својата улава парада можеше да го сврти текот на историјата.
„Времето на козите“ од Луан Старова (1993)
Зарем овие проклети коза­ри да го свртат текот на историјата, зарем со нивните кози ќе се ора оваа земја, ќе се градат пруги, ќе се подигаат мос­тови, ќе се произведуваат трактори, локомотиви? Какви кози, какви бели ѓаволи...
„Времето на козите“ од Луан Старова (1993)
Татко ми се обиде да ја смири, да го сврти текот на нашите грижни мисли: – Сигурно се работи за некаква воена вежба.
„Времето на козите“ од Луан Старова (1993)
„Што има ново во Маказар“, го прашав по некое време, за да го свртам разговорот од маката што сака да ми ја натовари.
„Бунар“ од Димитар Башевски (2001)
Стануваше збор за едно речиште што течеше откај шумската куќа на падините на планината, потоа, што е најважно, двете шупурки од чешмата, арно богата и студена, како и војцата од едно мало изворче близу до чешмата, сето тоа беше го свртиле кон рибникот.
„Бунар“ од Димитар Башевски (2001)
Беренц молчеше и безизразно го следеше говорот на митрополитот.  „Ете, потоа мораа да ме протеруваат зашто не сакав да се спротивставувам на тоа чувство што самите го предизвикаа кај припадниците на моето духовно стадо.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Таа му се насмевна, го сврте прекинувачот што ѝ беше на дофат, ја изгаси електриката и големата спална соба со висок плафон се обои во сребрени сенки што ги црташе месечината протната низ дрвените жалузини и дебелите прозорски стакла.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Јас сум решен да ја следам нивната судбина*”.  „Двајцата”, додаде спокојно Лука Карер.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
„Ех, зошто. Настапија арогантно, оптоварени со сопствените војнички комплекси и го свртеа народот против себе.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
По реализацијата на тие итни задачи можеше да го сврти вниманието кон спецификите на ова мало островце.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Презир?
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Нешто подоцна ја виде витата фигура со капа на православен великодостојник чија пана оддалеку се забележуваше, слободно развејувајќи се како голем свештен барјак преку оградата на бродот.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Рековте, го носите бараниот список со имињата на еврејските семејства”.  Владиката го одложи својот длабок поглед врз лицето на Алфред Лит и по една недолга пауза од која Лит се почувствува нелагодно, го сврте профилот кон Лука Карер.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Го чувствуваше оловниот притисок што беше стежнат над целиот предел, над главата, врз погледот, во душата.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Тој го сврте погледот и ги побара студените очи на командирот на СС фиксирајќи го во зениците.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Тука пристигаа и заминуваа, се празнеа и одново се полнеа бродови, донесуваа и однесуваа производи, лични и трговски добра, но и луѓе, судбини, надежи, пораки, усно доверени вести и епистоли забележани со писма кои се читаа, се пишуваа, но и се испраќаа на сите можни страни на морската шир.  Карер го сврте погледот кон разбрануваното море над кое се пластеа сиви облаци.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
И додека во вечерната тишина бесцелно ги сечев овие тесни улички, вниманието ми го сврте еден пристар човек.
„Патувања“ од Никола Кирков (1982)
Во Господската улица чечероното ни го сврте вниманието на една куќа, чија порта беше сета испреплетена со огледала.
„Патувања“ од Никола Кирков (1982)
Мојот соговорник ми го сврте вниманието уште на една многукатница, во близина, која како што рече, се наоѓа во банкарскиот центар.
„Патувања“ од Никола Кирков (1982)
За една девојка претставува вистински предизвик да се преправа пред лекарот, но тоа истовремено е и настојување да го сврти неговото внимание од нејзините карлични функции.
„МАРГИНА бр. 22“ (1995)
Зашто, и тој на петелот мој му го свртел вратот.
„Дружината Братско стебло“ од Јован Стрезовски (1967)
Штом него ќе го ликвидира, ти веднаш ќе се префрлиш на неговото место и ќе го свртиш возот накај Голем Вис, како што се договоривме...
„Дружината Братско стебло“ од Јован Стрезовски (1967)
Прислужникот само со Буза „поработи“ малку: го приклешти за ушето, ми го сврте како затка од шише и го спика во редицата.
„Дружината Братско стебло“ од Јован Стрезовски (1967)
- Каде? - го сврте летокот кон светлината, а потоа ми се внесе поблиску в очи.
„Дружината Братско стебло“ од Јован Стрезовски (1967)
Го барав Калча да му го свртам вратот.
„Дружината Братско стебло“ од Јован Стрезовски (1967)
Соња се ведне да го сврти листот од нотната тетратка и ме допира со косата...
„Клучарчиња“ од Бистрица Миркуловска (1992)
Толку ми е милно од нејзиниот допир...
„Клучарчиња“ од Бистрица Миркуловска (1992)
„Ќе си дојиш и ти кај мене — си мислеше Толе — токо дури кога ќе ти и понамести коските Раиф ефендија“! — и го сврте разговорот во друг правец.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
„Боже, белки ќе го свртиш надесно, да се прибере, да си и изгледаме дечињата како сете еснафки" си помисли таа и си зашетка дома да си види ред домашни работи, за кои немаше никако време, та дури ни кркмите немаше време да си ги потсече; беа ѝ паднале до очи.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Се откачи од оградата и му го сврте грбот на игралиштето.
„МАРГИНА бр. 34“ (1996)
Хундертвасер уште во почетокот на педесеттите го сврте вниманието на јавноста кон себе, благодарејќи пред сè на провокативните манифести, од кои најзначаен е можеби „Мувлосаниот манифест против рационализмот во архитектурата“ од 1958-та г.
„МАРГИНА бр. 19-20“ (1995)
Горда не му одговори, само му го сврте грбот и тргна пред него низ краткиот ходник во внатрешноста на станчето како кутивче.
„Синовски татковци“ од Димитар Солев (2006)
Татко ми, будала, какви што се сите родители кога си замислуваат дека децата им се продолжувачи на делата со кои наумиле да го свртат светот накај својата воденица, закопа едно шише и ме заколна да го отворам кога ќе се омажи девојчето.
„Синовски татковци“ од Димитар Солев (2006)
Не се дотеруваше како другите негови домски другари - да спие со врзана коса, да црта ќумурни мустаќи, да пушта долги нокти на малиот прст - зашто однапред знаеше дека со ништо нема да го подобри својот физички изглед, за евентуално да го сврти вниманието на некоја од оние девојки што живееја како нив во државната установа на милосрдието и дарежливоста, само преку ѕид.
„Синовски татковци“ од Димитар Солев (2006)
Грдан ја погледна, заварен како и обично од ненадејноста на нејзините изненади, па се обиде на испробан начин да го сврти на шега.
„Синовски татковци“ од Димитар Солев (2006)
По многу години, како во времињата кога смислуваше нова преселба, го сврте глобусот.
„Тврдина од пепел“ од Луан Старова (2002)
Погледот повторно го сврте кон нашата куќа.
„Тврдина од пепел“ од Луан Старова (2002)
Но го сврте погледот кон Татко.
„Тврдина од пепел“ од Луан Старова (2002)
Го сместија дедо Иван на задното седиште, син му седна напред до шумарот, па откако дедо Димо и другите се збогуваа со болниот старец, пожелувајќи му брзо оздравување и враќање, шумарот го сврте џипот.
„Бојан“ од Глигор Поповски (1973)
Го земаа коженото палто од татка си и го свртеа наопаку.
„Било едно дете“ од Глигор Поповски (1959)
„Не, не. Не во одредена служба“, сериозно рече вујко ми Герман колку да ме изведе од можна заблуда, обидувајќи се можеби истовремено да го сврти разговорот.
„Човекот во сина облека“ од Мето Јовановски (2011)
Садриазамот, наеднаш и страшно, извика Илјери и во истиот миг на врвот на јатаганот го крена лебот од тарунот во рацете на старецот, го сврти коњот во полукруг и го бодна спрема прудолу, спрема Имотот.
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
Море синче, отвише ми ет мака и мошне се лјута като ке појда на црква да се прекрста, като ристјане лјуге што сме: ке фати црква, ке почнем да се крстим, та сполајти Господи! ке почнат попоите да ги пејат, да вјасаат! кажуејки кјор - оласин, кјор - оласин! после ке го свртат да хитаат, да вјасаат! кажуејки ќор-ослун!
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
Ете тогаш, во тој час, по Градишки Пат се зададе еден коњаник и на жителите од Потковицата им го сврти вниманието на себе.
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
Го сврти погледот кон вратата. Го бараше Х.Х. Тој штотуку се врати.
„Атеистички музеј“ од Луан Старова (1997)
Тој потем погледот го сврти кон мене.
„Атеистички музеј“ од Луан Старова (1997)
А таквите посети во нашиот живот беа толку ретки што нема потреба да ги барам и да ги извлекувам од долапите на сеќавањата.
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
- Што се однесувало до сандакот – реков - Огнена Гулева ме пофали.
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Зар ќе можат да го доживеат на сличен начин како и јас оној момент кога мајка ми одредуваше каде ќе треба да копам со истион показалец што го користеше одвреме навреме за да ми го сврти вниманието кон птицата што ја прелетува нашата куќа; или, во други случаи, за да ме предупреди дека некој непознат или некоја од нашите сосетки од зад Долни Рид наближува по каменливата патека?
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Обидувајќи се да ги изгладам лошите размисли го свртив разговорот на сандакот.
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Што и да го свртело броилото за замрсеноста на неговото битие за да го отфрли сивиот превез врз светот, сега тоа го направи потребното приспособување, така што, кога погледна околу себе, се зачуди кога виде дека околната замагленост се стопила.
„Невестата на доселеникот“ од Стојан Христов (2010)
Тој лежеше испружен на плеќи зјапајќи во таванот, не го сврте погледот кон неа, и понатаму продолжи со очите да гледа во таванот.
„Невестата на доселеникот“ од Стојан Христов (2010)
Дедото го одведоа неколку чекори налево, го свртеа, го оставија со грбот кон купот од земја.
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
- Оди ваму, дедо, стој овде.
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
Затоа ајде да не го следиме мнозинството на теоретичари и да не бидеме фобични на подробности и ситници: наместо тоа, да го свртиме нашето внимание кон еден посебен проблем: егзибиционизам.
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
Ова е во ред бидејќи тоа е начинот на кој зборот обично се користи, но тоа може и да нѐ доведе до забуна.
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
Јас уништив, нападнав, критикував, жртвував еден прекрасен народен обред за да ја добијам, да ја привлечам Луција со спротивно мислење; јас бев готов да ја продадам државата за неа; јас, во суштина, лажев; на сила бев предавник на народното, само за да ѝ го свртам вниманието на Луција.
„Папокот на светот“ од Венко Андоновски (2000)
Но кога Саздо влегува, Мишко престану-ва да свири, без да го сврти погледот.
„Го сакате ли Дебиси“ од Лазо Наумовски (1973)
Ми се чинеше дека не сака понатаму да ја прашам за таа жена и го сврте разговорот на други работи.
„Друга мајка“ од Драгица Најческа (1979)
Го сврте кон мене долгото, елегантно и страдалничко лице на своите пуритански претци и ми ја пружи раката.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
„Беше убаво“, рече таа. „Да“, реков и ја фатив за рака. Имаше ракавици.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Таа го сврте погледот. „Направи го тоа за мене“, рече со најтенкото гласче, „ако навистина ме сакаш.“ На крај прифатив.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Ја гледав како плаче, како плаче по мене и ја посматрав тенката скрама од пластика што виси на неа и, прифатив.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
„Ќе ти се јавам“, рече таа. „Важи“, реков и ѝ ја упатив својата најширока насмевка. „И јас тебе ќе ти се јавам“.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Таа ми помогна да влезам во тоа, ми пробуши две дупки за ноздрите, го повлече патентот на грбот и цврсто го навлече преку мојата глава.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Кога во еден миг, по долго работење, го сврте погледот од огледалото кон платното, на него не се забележа себеси, не го најде својот автопортрет, туку здогледа портрет на непознат човек, млад, убав, натажено-спокоен, молчалив, сиреч, длабоко оскрбен и задуман.
„Захариј и други раскази“ од Михаил Ренџов (2004)
Зошто: ние, го прашав. Зашто сме двајца, одговори и погледот го сврти во другиот крај на лакот.
„Захариј и други раскази“ од Михаил Ренџов (2004)
136. Уште во својата прва научна работа „За значењето на моравското или ресавското наречје за современата и историската етнографија на Балканскиот Полуостров” (1897) Мисирков го сврте погледот кон моравскиот дијалект на српскиот јазик и воопшто кон етнографијата на Шоплукот како меѓник помеѓу трите етноса – српскиот, бугарскиот и македонскиот.
„За македонцките работи“ од Крсте Петков Мисирков (1903)
Мораш да сфатиш дека Господ ти го свртил грбот.
„Календар за годините што поминале“ од Трајче Кацаров (2012)
Потикнат од еден настан кој во целост го сврте вниманието на јавноста во нашава Македонија, решив истиот да го погледнам низ призмата на театарската сцена.
„Календар за годините што поминале“ од Трајче Кацаров (2012)
- На старо од пазар го купивте? И, не очекувајќи го одговорот на, како од гром погодениот Александар Јаковлевич, тој го симна „Еклер“ од рѓосаната шајка, без предупредување ја скрши капислата и бргу го сврте конусот нагоре. okno.mk 173
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Црвениот лимен конус, макар што беше единствениот предмет во куќата што имаше некаква врска со противпожарната заштита, во инспекторот предизвика особено негодување.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Арсо се намурти. Си го сврте лицето кон ѕидот.
„Пустина“ од Ѓорѓи Абаџиев (1961)
Офицерот ги изговараше зборовите со една намерно барана лирска интонација, запираше наместа да го сврти вниманието на некое име или факт.
„Пустина“ од Ѓорѓи Абаџиев (1961)
Попусто се грижеше да му го сврти вниманието на себе.
„Пустина“ од Ѓорѓи Абаџиев (1961)
Таа ме инспирира и ми го сврте вниманието кон коренот...
„Свето проклето“ од Јован Стрезовски (1978)
„Учи ме како да ѝ го свртам умот на жена ми да не оди по други“.
„Свето проклето“ од Јован Стрезовски (1978)
Слепиот Тимон ги турна луѓето крај себе, си направи простор и им рече: „Свртете ме кон офицерот“. Луѓето го свртија.
„Свето проклето“ од Јован Стрезовски (1978)
Кога виде дека Грдан не попушта, го сврте листот и почна да му забранува да оди на бавчичката велејќи му дека нема пат за бавчичката и дека не смее да гази низ имотот негов.
„Свето проклето“ од Јован Стрезовски (1978)
Со празен автомобил, релаксирано се спуштам по „Водњанска“ до „ЖАС“, кај „Пиварница“, да ја соберам робата од камионот што збирно царини и, ако немам закажано на доктор со моиве пензионери, а ретко немам, одам во дуќан да се провртам и повторно да го свртам истиот круг и да си ја соберам фамилијата.
„И ѓаволот чита пРада“ од Рада Петрушева (2013)
Ќе зборуваат така, па пак ќе го свртат разговорот за војната, за грабежите.
„Пиреј“ од Петре М. Андреевски (1983)
За да го сврти разговорот, почна да го распрашува старецот за неговиот живот.
„Кловнови и луѓе“ од Славко Јаневски (1956)
А, што не би можела јас да го скротам Долгиот и да го свртам неговиот водотек кон мојата воденица.
„Последната алка“ од Стојан Арсиќ (2013)
Парацелзус му го сврти грбот, за да ја запали ламбата.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Од студ, зашто снегот ѝ навлегуваше во распарталените чевли, зашто по патот под нозе по плоштадот си заминуваше Клара Аицети, преубава во своето сиво палто, косата малку распуштена низ ветрот, без да го сврти лицето и си заминуваше. Прев.: Фросина Стојковска
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Сакам да ме подучиш на Занаетот. Крај тебе сакам да го поминам патот што води до Каменот.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Мудрите луѓе од нашата фамилија тврдат дека стрико ми Ото не влијаел којзнае колку добро врз мене.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Вистинската сопственичка сето тоа го видела, но секако дека не се осмелила да го сврти вниманието кон таквиот чин во присуство на третото лице, кое стоело веднаш до неа.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Немам компас, ниту кормило со кое би можела да го свртам правецот спротивно од дувањето на ветрот.
„Читај ми ги мислите“ од Ивана Иванова Канго (2012)
Кога го свртија на лице Кејтеновиот син, ги видовме неговите ококоравени очи, силно стиснати усти, пенливи. Со крвца.
„Големата вода“ од Живко Чинго (1984)
Отец Симеон го сврте погледот кон браќата.
„Месечар“ од Славко Јаневски (1959)
Не сум верник да го свртам и другиот образ. Свртувам нова страница.
„Зборот во тесен чевел“ од Вероника Костадинова (2012)
Томето го гледаше немо, изненадено, бледо: „Татко, јас не знам како сум можела умо да му го свртам, кога јас со него еден збор немам разменето, освен оној пат кога се запознавме кај стрико Ѓорги.
„Белиот јоргован“ од Хајди Елзесер (2012)
Тогаш не бев свесен за она што сега ми изгледа логично: на полицајката Ема и нејзиниот претпоставен во Одделението за анализа Нинослав, не им остануваше ништо друго, освен да ми го свртат грбот токму кога Илона си заминуваше.
„Полицајка в кревет“ од Веле Смилевски (2012)
Еден ден Шефот ме повика и ми рече дека време е да го свртам листот.
„Полицајка в кревет“ од Веле Смилевски (2012)
Тоа беше нивниот обид да му се доверат и додворат на Шефот.
„Полицајка в кревет“ од Веле Смилевски (2012)
Но во мигот кога Шефот ми нареди да го свртам листот и тоа да го направам веднаш, (“нема веќе рокови, се е миг,” ми рече затворајќи ја вратата на кабинетот зад мене), јас бев збунет, молчев, немав збор за прашање.
„Полицајка в кревет“ од Веле Смилевски (2012)
И го сврти грбот, ама бадијала.
„Браќата на Александар“ од Константин Петровски (2013)
Сега, Дарко го сврти погледот кон Ема, која заврши со миењето и искрено им се насмевна на двајцата пријатели.
„Браќата на Александар“ од Константин Петровски (2013)
Тој го фати Винстон за раменици и го сврте со лицето кон себе.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Девојката одново му го сврте грбот.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
15. МУ СЕ ЗДАЛО НА ПРАСЕТО ДА ПОГЛЕДНЕ В НЕБЕ - тоа в корито, божем в колевка, на грб штом го свртат со врела вода поливајќи го за полесно да се гребе белата кожа каде што скарата шарата ќе си ја црта...
„Куршуми низ времето“ од Љупчо Стојменски (1976)
Јас тогаш го свртив муабетот. Реков: Гробот на Борко за малку, колку за ден-два работа, не се дозаврши.
„Братот“ од Димитар Башевски (2007)
Тогаш нешто ме тера да го свртам погледот надесно и, пак него го гледам, облечен во костум, со кравата, со измазнета коса, ме поздравува, малку расеано, пред излегување, додека лево, зад стаклената врата, сѐ уште се метка сенката од оној што дотогаш се обидуваше да се облече!
„Братот“ од Димитар Башевски (2007)
Кога Илко забележа дека очите на сите им одат кон ковчеџето, и тој го сврти погледот кон него и рече: - Го зедов од мерак...
„Јанsа“ од Јован Стрезовски (1986)
Јас се преправав дека ми го сврте умот, - а и некако ми стана жал за Аљоша.
„МАРГИНА бр. 17-18“ (1995)
Шетаа покрај реката. Доцна навечер. Ѝ го сврте со двете раце лицето. Кон неговото. Очи во очи.
„Омраза - длабоко“ од Драгица Најческа (1998)
Крсте се поокуражи. Го сврте магарето кон човекот и кога наближа на десетина метра и се убеди дека навистина е Ристе овчарот, рипна од магарето, го извади секирчето и се загна кај него.
„Крпен живот“ од Стале Попов (1953)
Но кога Ајша и ја покажа облеката, Анѓа ја изгледа напорки, плукна како да виде најгнасен предмет и го сврте лицето на спротивната страна од Ајша.
„Калеш Анѓа“ од Стале Попов (1958)
Не знаеше за себе, како умрен со расчепена уста! и им го сврте својот убав и дебелкав газ, се наведна да крене нешто, откривајќи ги нозете до бутовите.
„Исчезнување“ од Ташко Георгиевски (1998)
Потем го свртеа муабетот на жени Те вакви нозе имале и онакви газиња имале жените што одеа пред нив Тој што зборуваше за газењето лајна во сонот Сега рече дека жена ако ти дојди дома усмевната Болест ќе ти дојди ама светрум ќе ти помини
„Сонот на коалата“ од Ристо Лазаров (2009)
Војничето, во мигот, ништо не рече. Го сврте клучот во бравата, еднаш, двапати.
„Ервехе“ од Луан Старова (2006)
Само црквата господ ја сочувал: силниот ветер што дувал го свртел на друга страна.
„Злодобро“ од Јован Стрезовски (1990)
Кога ги виде полковниците, им го сврте грбот.
„Злодобро“ од Јован Стрезовски (1990)
„Како што тој Едо може да го сврти посраното наопаку, тоа можеби никој друг на светот не го може“, продолжи чичко Никола.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Потем во еден момент го сврте погледот кон него, погледите им се сретнаа, Едо стана свесен за сјајно пепелавата боја на незините очи и се најде во тој нејзин поглед како врз бездна во чии безпределни длабини тонењето е неизбежно...
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
И го залепив образот врз стомакот, под папокот, го свртев другиот образ и потоа почнав да ја бацувам држејќи од страните и полека исправајќи се.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Добро, се разбравме некако за таа работа и меѓувремено порачавме по една ракија, Баџата се расположи, а Сврделот го сврте разговорот на Информбирото што мене ме сепна, ама Баџата веќе се излана.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Беше загледан во празно и молчеше. Потоа полека се доближи до сивиот кактус во аголот и го сврте грлото на шишето.
„Две Марии“ од Славко Јаневски (1956)
„Не, Ханс, тој е пијан.“ „О, он етна свиња“, добродушно се насмеа Германецот враќајќи го револверот во футролата но тој полека од мракот го сврте своето оружје кон него и чу, и виде.
„Две Марии“ од Славко Јаневски (1956)
Го сврте погледот кон своето рамо.
„Две Марии“ од Славко Јаневски (1956)
Проедросот го сврте разговорот и за цело време додека го пиеја кафето ништо за братучедите не спомна.
„Будалетинки“ од Мето Јовановски (1973)
Всушност, гласовите од зборувањето на селаните им го свртеа вниманието на братучедите кон нив.
„Будалетинки“ од Мето Јовановски (1973)
Ја ископа дупката пред себе длабока колку една педа и додека уште со раце ваѓаше земја, без да го сврти погледот, му рече на Шишмана: - Кутивчето. Дај ми го.
„Будалетинки“ од Мето Јовановски (1973)
Дури сега, откако работата беше готова, го сврте погледот кон него.
„Будалетинки“ од Мето Јовановски (1973)
- Дрвата се нарачани - одговори Трајче и го сврте коњчето по десната страна на Дримот.
„Волшебното самарче“ од Ванчо Николески (1967)
Можеби требаше да му го свртам грбот на ридот и да се вратам од каде што дојдов!
„Желките од рајската градина“ од Србо Ивановски (2010)
Го сврти погледот кон влезната врата која не беше најдобро осветлена и дури тогаш успеа да забележи две- три сенки зад стаклото што токму во тој момент се раздвижија.
„Желките од рајската градина“ од Србо Ивановски (2010)
Го зема клучето што му беше околу вратот и го стави во ситната брава на машината. Потоа неколкупати го сврти. 34
„Лек против меланхолија“ од Реј Бредбери (1994)
-Но во случајов или ти не сфаќаш што ти зборувам, или мене ми дошле на гости привидите - реков и со рацете ѝ го свртив лицето на Пеперутката кон оградата.
„Летот на Загорка Пеперутката“ од Србо Ивановски (2005)
Стариот писател го врати погледот во собата и го сврти кон мене: - Сепак, останува еден проблем што мене ме збунува.
„Летот на Загорка Пеперутката“ од Србо Ивановски (2005)
- Само уште еднаш. Ти најдобро го правиш тоа - ме насрчи таа и ми го сврте грбот.
„Летот на Загорка Пеперутката“ од Србо Ивановски (2005)
„Никому” излажав, но не ги тргнав очите од извалканото лице на Денко Самоников.
„Летот на Загорка Пеперутката“ од Србо Ивановски (2005)
„А кому му зборуваш?” се изненади Стариот писател и го сврти кон мене својот испитувачки поглед.
„Летот на Загорка Пеперутката“ од Србо Ивановски (2005)
Николина Кралева уште пред состанокот на кој се обиде да ме оцрни нејзе лично ѝ се доверила дека има намера да ми го сврти вниманието, ако не може поинаку тогаш и со напад, сè со цел да ме збуни и да остави впечаток.
„Летот на Загорка Пеперутката“ од Србо Ивановски (2005)
Пандо го сврте испишаниот лист, ама Нумо пак подигна рака.
„Постела на чемерните“ од Петре Наковски (1985)
Коста се сврте, рашири раце и полека, цедејќи го секој збор, рече: - Ебати ја УНРАТА што прати такви џипови...
„Постела на чемерните“ од Петре Наковски (1985)
- Се сврте кон момчињата.
„Постела на чемерните“ од Петре Наковски (1985)
Тие веќе беа растурени по полјанката и се оддалечуваа накај своите шатори.
„Постела на чемерните“ од Петре Наковски (1985)
Коста го сврте клучот, моторот се искашла и престана.
„Постела на чемерните“ од Петре Наковски (1985)
Пак го сврте клучот и пак истото.
„Постела на чемерните“ од Петре Наковски (1985)
- Во тој миг го сврте клучот, префрли во втора брзина и, штотуку забрмче моторот, тој исклучи. – Ама, реков, другари побрзо.
„Постела на чемерните“ од Петре Наковски (1985)
Не наоѓам ништо страшно во таквото однесување.
„Жената на белогардеецот“ од Србо Ивановски (2001)
„Како напредува Алексеј?“, прашувам јас, најмногу за да ги одложам непријатните нешта или да го свртам разговорот кон помирни води; сѐ ми се чинеше дека татко ти е затечен, можеби и збунет од посетата но и од директниот настап на Иван Степанович па смислуваше некои објаснувања во врска со оној проклет Корпус, но не сака што се вели прекутрупа и необмислено да истапи.
„Жената на белогардеецот“ од Србо Ивановски (2001)
Фурнаџијата Парнаџиев, кога ќе загуби трага на некоја тава од фурната секогаш пронаоѓа прифатливо решение.
„Жената на белогардеецот“ од Србо Ивановски (2001)
Се разбира, со ова мое тврдење не им го одземам правото на оние кои ќе ни го свртат грбот за да го потрошат сето свое време во разговори со миленичињата: кучињата, мачките, пилињата!
„Жената на белогардеецот“ од Србо Ивановски (2001)
И самата ќе се засрамиш кога ќе го свртиш погледот кон она што го ткаеш.
„Жената на белогардеецот“ од Србо Ивановски (2001)
„Алексеј го запишав во училиште! Почна да станува човек.
„Жената на белогардеецот“ од Србо Ивановски (2001)
Стражарот го посоветувал да вози кон Велес ако веќе има намера да го престигне Штабот; и тој, види му го умот, место да го сврти автомобилот и да се врати дома, тргнува во потрага по Штабот на 23 Пешачки полк.
„Жената на белогардеецот“ од Србо Ивановски (2001)
„А кој те поведе на тој пат, руски човече“, го прашувам јас.
„Жената на белогардеецот“ од Србо Ивановски (2001)
Саде добродушно ме турка како старо, раскантано фиќо низ четките во автопералницата за потем светнат да го свртам почесниот круг околу новиот сончев зрак.
„Кревалка“ од Ристо Лазаров (2011)
А и јас бев крива, затоа што поради лулашките заборавив да купам леб.
„Чкртки“ од Румена Бужаровска (2007)
Па така, мајка ми го извади тефтерчето во кое беше запишан долгиот број на нејзината братучетка и по неколкуте неуспешни обиди да го сврти точниот број, конечно со раката ми сигнализира да замолчам, иако всушност и онака молчев, затоа што телефонот од другата страна на жицата почнал да ѕвони.
„Чкртки“ од Румена Бужаровска (2007)
Навистина, мојот цимер се погоди да биде младо момче со слични убедувања и интереси како моите, така што трите дена ги минавме во разговори и без никакви расправии и недоразбирања.
„Чкртки“ од Румена Бужаровска (2007)
Но, тој ми го сврти грбот и разбеснето почна да чука на тастатурата.
„Чкртки“ од Румена Бужаровска (2007)
По кратко време, семејството измаршира по невидливите скали зад вратата и излезе во светлиот салон секој со по едно тенџере во рацете.
„Чкртки“ од Румена Бужаровска (2007)
Јас нема да бидам жива целиот ваш живот, - како на шега рече таа и ми го сврти дебелиот бел тил.
„Чкртки“ од Румена Бужаровска (2007)
А и месо не мораш да јадеш ако не сакаш, кој те тераше? - и ми го сврти левиот образ.
„Чкртки“ од Румена Бужаровска (2007)
По оние кружни цртежи ми се чинеше дека буквата е толку остра, што може да ти се забоде право во прстот, ако малку се лизнеш надолу.
„Чкртки“ од Румена Бужаровска (2007)
- Нема друг, се потроши, - како да ми ги прочита мислите, - другпат доаѓај порано, - и ми го сврти грбот.
„Чкртки“ од Румена Бужаровска (2007)
Овојпат не избега кога ја погледнав, туку продолжи така лудо да ме гледа.
„Чкртки“ од Румена Бужаровска (2007)
Глас: Сите се насмеаја, ја утврија цената, Александар в час се стрча до коњот, го фати за узда и го сврте накај сонцето.
„Еп на Александар Македонски“ од Радојка Трајанова (2006)
А храброста ти била коцка: како да го свртиш зарот, на твое ќе излезе.
„Небеска Тимјановна“ од Петре М. Андреевски (1988)
— Југославија го сврте курсот. — Кој курс, прашувам. — Партискиот, ми велат.
„Небеска Тимјановна“ од Петре М. Андреевски (1988)
Не знам на која страна да го свртам погледот.
„Небеска Тимјановна“ од Петре М. Андреевски (1988)
— Се сврте кон запад, ми велат, му го сврте грбот на Советскиот Сојуз.
„Небеска Тимјановна“ од Петре М. Андреевски (1988)
На Теми ѝ стана незгодно, погледна кон Влатко, а тој небаре ништо не слушнал побрза да ѝ го сврти вниманието на Мими кон друга тема: „Еве, да го посетиме детското одмаралиште „Шула Мина“ во Крушево.
„Тополите на крајот од дедовата ливада“ од Бистрица Миркуловска (2001)
Со голема почит Луан Старова XIX И кога очекував Елен Лејбовиц да продолжи со пишувањето за големите теми од Балканот и Европа, како што тоа беше во нејзиното претходно писмо, кога се задржа на темата на жртвувањето на козите на Балканот и на лудите крави во Европа, кое како синдром го следи човештвото уште од неговите мугри, таа го сврте вниманието на сосем неочекуваното испраќање 50 книги од расказите на Алфонс Доде, меѓу кои беше и новелата Козичката на господинот Сеген, со кој авторот постигна светска слава.
„Потрага по Елен Лејбовиц“ од Луан Старова (2008)
Таа како што не престануваше да ја шири вистината за моите книги среде своите пријатели, да им пишува на издавачите, на уредниците на книжевните емисии за да го свртат вниманието кон моите книги, се обидуваше и во настаните кои ја загрозуваа иднината на Македонија да ја открие логиката на помирувањето, соживотот на македонското и албанското население, како и другите етнички заедници, гледајќи ги обединети во заедничката татковина Европа.
„Потрага по Елен Лејбовиц“ од Луан Старова (2008)
Пред малку, на една географска карта на Македонија се обидов да ја видам оддалеченоста меѓу Скопје и Тетово, како што се истакнува главното место на немирите. Педесет километри. Па тоа е малку!
„Потрага по Елен Лејбовиц“ од Луан Старова (2008)
На повторното инсистирање на Донован дали Бугарија се смета „притисната поради концентрацијата на германските трупи во Романија“, бугарскиот министер таквата констатација ја негирал, потенцирајќи дека „концентрацијата на германските трупи во Романија, како и на други места во Европа, ја сметал за сосема нормална“.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“ од Тодор Чепреганов (2012)
Избегнувајќи го директниот одговор, бугарскиот министер за надворешни работи започнал да ги изнесува проблемите со кои се соочувала Бугарија „за повторно добивање на својата независност“, со што го свртел разговорот на сосема друга тема.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“ од Тодор Чепреганов (2012)
Гледајќи ме така молчеше неколку секунди и небаре не го чул прашањето, го сврте погледот и продолжи да свири. * Запис пронајден во скршена гитара
„Азбука и залутани записи“ од Иван Шопов (2010)
Командирот го сврте листот кон пламенот, мрштеше веѓи и мрдаше со усните.
„Големата удолница“ од Петре Наковски (2014)
Го исправи, го сврте кон себе и тупаница го погоди меѓу очи.
„Големата удолница“ од Петре Наковски (2014)
На тоа дедо ми му одговори вака: - Едно рулче магарето на Петрета не го претоварува, а ако претка таму, Петре ќе знае да му го сврти умот да му оди таму каде што треба да му оди.
„Крстот камбаната знамето“ од Мето Јовановски (1990)
По малку време срната ги обеси ушите, се загледа во нас и тогаш јас видов чудо невидено: Загарот уште накарувачки и заканувачки лаеше, а срната го сврти опулот кон нас, ги рашири очите и почна некако очаено и молежливо да нè гледа.
„Крстот камбаната знамето“ од Мето Јовановски (1990)
Откако го собраа својот богат лов, другарите го свртеа чунот за назад.
„Бегалци“ од Јован Бошковски (1949)
Мече сакаше уште нешто да прирече, но Беличот нагло го сврте чунот накај една од малите купи, обраснати со шавар, што стоеја сред водата како острва.
„Бегалци“ од Јован Бошковски (1949)
Па кога наредната есен надојде реката, не можеше да го пробие насипот и го сврте својот тек кон карпестиот брег.
„Добри мои, добар ден“ од Глигор Поповски (1983)
А ако преку ноќ го свртам другиот лист? Ако врзам цврсто? Ако те одучам од игри со лудило?
„Диво месо“ од Горан Стефановски (1979)
КРИСТИНА: А ти? ЈАКОВ: Јас ја отфрлив својата улога. Ја напуштив драмата. Му го свртев грбот на големиот драматичар.
„Диво месо“ од Горан Стефановски (1979)
Мене ми беше жал за Тета зашто очигледно имаше грижа на совест, и, за да го свртам разговорот на друга страна, ја прашав мајка ми: - Ќе го ставиш ли и ова во романот?
„Јас - момчето молња“ од Јагода Михајловска Георгиева (1989)
- На мајка ми мајка, - одговори Чавка и малку го сврте погледот настрана.
„Јас - момчето молња“ од Јагода Михајловска Георгиева (1989)
Нѐ напушти, ја прошируваше приказната, една како тетка ти Ангелина, знаеш, како мајка ѝ на Евгенија, му го сврте умот, џенем фатија!
„Црна билка“ од Ташко Георгиевски (2006)
„Ајде, кажи ми сега нешто за чифчиите што се околу тебе,” го сврте разговорот, небаре сожалувајќи го рибарот.
„Вежби за Ибн Пајко“ од Оливера Николова (2007)
Се фалеше тој како да има којзнае колку пари, ми го покажуваше прекрасното кремасто одело што го носеше, дури го соблече сакото и го сврте од внатрешната страна за да ми покаже која марка е, не се сеќавам сигурно но мислам дека беше Армани.
„Знаеш ли да љубиш“ од Ивана Иванова Канго (2013)
Во следните неколку моменти, момчето со полните усни и остар син поглед успеа да ми го сврти вниманието повторно на себе.
„Знаеш ли да љубиш“ од Ивана Иванова Канго (2013)
Самите знаеја, дека со првото јавување на било кој од нив, веднаш ќе ми дотречаа во прегратка и ќе си го свртеа грбот еден против друг.
„Знаеш ли да љубиш“ од Ивана Иванова Канго (2013)
И, како по правило, на стотина метри од главната плажа, детето ќе го свртеше својот коњ во морето и набргу меѓу брановите ќе можеа да се видат само две глави: црната на детето и белата на неговиот коњ.
„Билјана“ од Глигор Поповски (1972)