го (зам.) - украде (гл.)

Кога имав дваесет години си купив коњ. Ми го украдоа.
„Бунар“ од Димитар Башевски (2001)
Арно ама, еден ден, лето по сенокос, ова време вака, на зајдосонце, кога отидов да го земам од каде што го имав врзано да пасе во ливаѓето Бела Војца, не го најдов. Ми го украдоа.
„Бунар“ од Димитар Башевски (2001)
Што ќе си помисли пак таа? Дека сум ѝ го украла?
„Вител во Витлеем“ од Марта Маркоска (2010)
Џим токму тогаш беше во градот и требаше да игра во нашиот филм I, a Man.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Во ноември Дорс дојдоа првпат во Њујорк и свиреа во Ондин.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Никогаш не преболе што Морисон му го украде имиџот и што тој стана попопуларен - Џерард се чувствуваше измамен.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Луѓето на амфетамин, всушност, и немаа свои станови, тие имаа „гнезда” - обично една или две соби, коишто можат да примат 14 до 40 луѓе, кои главно беа потполно параноични, бидејќи некој можеше да им го украде нивниот единствен Меџик Маркер или да остави вода во бањата па да се поплави аптеката во приземјето или било што.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Во раните денови на Велвет Андерграунд, сите од Фектори таму поминуваа доста време и заедно се спуштаа во чајнатаун околу два наутро, а потоа на Флик на Втората Авенија на сладолед во четири или тука некаде.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Кога влеговме, Џерард фрли поглед на Џим Морисон кој на себе имаше црни кожни панталони и бела кошула и викна: „Ми го украл имиџот! Ми го украл имиџот!“, што на крајот и беше вистина.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Тоа лето Нико, која непрестано ја убедувавме да сними еден целовечерен филм со нас, конечно се согласи и рече: „Добро. ]е направам филм со вас, но тогаш тоа мора да биде нешто со Џим”.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
- Му го украле целото злато и парите шо ги имаше заработено у прошливе 10 матновидни години. - Аман бе.
„Двоглед“ од Горан Јанкуловски (2011)
Рафал: Крадецу, го украде дури и моето име.
„МАРГИНА бр. 26-28“ (1996)
Не да го украдеш, односно да го плагираш, додека уште не е објавено, било да е оригинално или преведено или преработено или компилирано; туку да го побараш во него она што не си го нашол во веќе печатените и прочитаните, да го побараш макар и не го нашол, оној клучен збор со кој ќе ти се објасни сè, ако воопшто го има.
„Синовски татковци“ од Димитар Солев (2006)
„Ти го украдов, татко. Ти го украдов“, рече, откривајќи си самата на себе со кого разговара и како на јаве во сеќавањето ја гледаше сликата од пред повеќе од седумдесет години кога татко ѝ, по посетата на ќерката, излегуваше да се врати дома, во своето село, а по него, испраќајќи го, одат прво свекрва ѝ, па свекорот и најпосле таа самата, со покорно поведение и на растојание зад нив.
„Човекот во сина облека“ од Мето Јовановски (2011)
Тогаш, во општото разграбување на Имотот и на покуќнината Акиноски, зошто немаше кој да брани, веќе никој од нив не живееше тука, Борис Енда, кој беше раководител на месната канцеларија, мислејќи си дека е ковчежето полно со злато, го украл.
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
Учениците, што дошле пред мене, знаеја веќе многу: една ноќ пред тоа некој го украл автоматот.
„Улица“ од Славко Јаневски (1951)
Оној ден кога се слушна дека ќе дојде Филозофот, отец Стефан Писмородецот, насетувајќи разобличување на лагите негови, побара од мене дејание нечесно да сторам: да го украдам клучот од Јулијан Граматик, во библиотеката на семинаријата да влезам, и да му ги донесам од таму претсмртните ливчиња на неговиот отец, Мида.
„Папокот на светот“ од Венко Андоновски (2000)
И видение јасно, светлина силна во умот ми се јави, па се состави мозаикот: ми стана јасно од какви причини го немало Лествичникот на закопот од неговиот татко, и разбрав дека отсуствувал шеесет дни и шеесет ноќи, токму колку што треба за да се потроши под нозете патот до Дамаск и назад, ми стана јасно дека го украл клучот од западната одаја, од рубата на неговиот татко пред овој да се упокои; и дека златниот клуч е умножение, дело на рацете на Амореецот; ми стана јасно дека Лествичникот, откако направил умножение на клучот, го вратил изворниот клуч во одајата на неговиот упокоен татко, и дека од тагата по таткото овој се лишил, само за клуч-близнак од одајата кобна да поседува.
„Папокот на светот“ од Венко Андоновски (2000)
Јас гледав во брошот; го зедов во рацете и го превртував; Јан стоеше отстрана, како во некој транс, како во некое бунило и велеше: „Јас го украдов, онаа вечер, на кејот.
„Папокот на светот“ од Венко Андоновски (2000)
Поправо не го украдов; тој се беше закачил за мене“.
„Папокот на светот“ од Венко Андоновски (2000)
12. Некој го украл патоказот на влезот на селото, ама затоа во него на едно вртење десно има самоделски знак „Гулабова маала“ Кради глобално, делувај локално.
„Најважната игра“ од Илина Јакимовска (2013)
Ми се колнеше дека лично го украл од англиските складови.
„Црнила“ од Коле Чашуле (1960)
Ми го украде најубавиот дел од младоста... Што остана во сумракот?
„Поетски блесок“ од Олга Наумовска (2013)
Од сега сме тука, ко „циганот“ што се спрема да го украде вашето дете.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Тие во домот живееја со исти права како и стариците, имаа исти државни кревети со ќебиња, на кои беше напишано “Нозе”, облечени беа, како и стариците, во тоалденор со боја на глушец, но благодарение на младоста и на силата, се хранеа подобро од воспитаничките.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Тие од домот крадеа сѐ што не успеваше да го украде Алхен.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Наеднаш чиниш тој простор беше му го позел; тој простор чиниш уште пред тоа, пред тој да може да го знае тоа, беше му го украл сиот негов здив во своите недогледни глобочини, со мирна невидена плавна синевина, што го исполни сето растојание меѓу бескрајните брегови на неговиот поглед и простор беше го повлекол сиот него кон себеси, кон својата шир.
„Белата долина“ од Симон Дракул (1962)
„Ти си еден варварин. Си им го украл јазикот, а си им ја запустил учтивоста на Французите...
„Пустина“ од Ѓорѓи Абаџиев (1961)
Често ноќе, во сонот, му се причинуваше дека некој тајум му влегува во куќата за да му го украде детето.
„Свето проклето“ од Јован Стрезовски (1978)
Прирачник за лов (како без борба ми го украдоа мојот трофеј, сè уште незакачен на ѕид) Нема наслов ама...
„И ѓаволот чита пРада“ од Рада Петрушева (2013)
А банкнотите си ги носам секогаш во ташна и му го берам стравот на некој што во автобус ќе посака да ми го украде, онака празен.
„И ѓаволот чита пРада“ од Рада Петрушева (2013)
Ми го украле автомобилот... убав, сив, „малку“ постар од мене, ама „Мицубиши колт“, за „америчко тржиште“.
„И ѓаволот чита пРада“ од Рада Петрушева (2013)
Скакулецот го фатив в поле. - Лажеш. Или си го украл?
„Кловнови и луѓе“ од Славко Јаневски (1956)
Како некој да сакаше далеку од северот да го украде и подари „Аурора Бореалис“.
„Последната алка“ од Стојан Арсиќ (2013)
Срцето на Томо зачука со истиот топот исто како кога под клупата на зелениката зад стадионот крадешкум ѝ го украде првиот бакнеж.
„Последната алка“ од Стојан Арсиќ (2013)
Тој беше бесен како лав кој пред себе го гледа својот соперник кој му го украл пленот и сега ликува на победата.
„Последната алка“ од Стојан Арсиќ (2013)
А можеби и воопшто не е украден.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Ти знаеш дека почнавме да јаваме ова утро. – Добро, – реков јас.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Ми се чинеше дека да украдеш коњ за да го појаваш не е исто како да украдеш нешто друго, како пари.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Зар сите не ја загубивме родната земја?
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Не бргу, во секој случај. – Каде ќе го скриеш? – прашав. – Знам едно место, – рече тој. – Пред колку време си го украл коњов? – прашав.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Значи, вистина е. Го украл коњот.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Според тоа, иако можев да го гледам толку прекрасниот коњ; иако можев да го помирисам, толку пријатно; иако можев да го слушам како дише, некако возбудливо; не можев да поверувам дека коњот имал нешто со мојот братучед Мурад, или со мене, или со кој и да е друг член на нашата фамилија, што спие или е буден, зашто знаев дека мојот братучед Мурад не можел да купи коњ, а ако не можел да купи, тогаш секако го украл, а јас не сакав да поверувам дека го украл.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Во секој од нив имаше некаков побожен мир што, од една страна, ме радуваше, а од друга страна, ме растажуваше. – Мурад, – реков јас, – каде си го украл коњот? – Скокни од прозорецот, – рече тој, – ако сакаш да јаваш.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Мајка ми му донесе на осамениот гостин кафе и тутун и тој си завитка цигара, шмркаше и пушеше, а потоа, на крајот, тажно воздивнувајќи, рече: „Мојот бел коњ што ми го украдоа минатиот месец, сè уште го нема.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Ти го подаруваат и стравот дека ќе го загубиш, дека ќе ти го украдат, дека ќе ти падне на подот и ќе се скрши.
„МАРГИНА бр. 6-7“ (1994)
Но еден поглед, еден збор и насмев! Ми го украдоа срцето занавек!“
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
22. АКО СУМ ЗЕМАЛ, ТА НЕ СУМ ГО УКРАЛ - тоа да е словото на најхуман закон: си зел, значи, туѓо, онака, за украс, зошто да прашуваат од каде и како...
„Куршуми низ времето“ од Љупчо Стојменски (1976)
Летото , ми се чини, ни го украде детството, ни го расфрла по синорот на селото, по салашите, по нивите и каналите, по вагоните од селото до Сомбор, по патиштата до Ригица, Станишиќ и Бездан, по веселбите и приредбите.
„Исчезнување“ од Ташко Георгиевски (1998)
Ја водеше големата битка, кога му го украдоа авторското право за откриените сиџили што, подоцна, беше причина и за неговата шеќерна болест.
„Ервехе“ од Луан Старова (2006)
Се чувствував како некој да ми го украл од соништата.
„Ервехе“ од Луан Старова (2006)
Да си вратат дел од минатото што им го украдоа – продолжи Мајка. – Ние сме, мила, осудени на неврат.
„Ервехе“ од Луан Старова (2006)
Времето што некој, едноставно, ни го украде.
„Ервехе“ од Луан Старова (2006)
И сите што доаѓаа во Мајкиниот дом ги проколнуваа виновниците кои ни го украдоа заедничкото време.
„Ервехе“ од Луан Старова (2006)
Токму тоа: времето. И нашето време. Времето коешто ни го украдоа.
„Ервехе“ од Луан Старова (2006)
Потоа пројавија интерес и за животописот во гробната капела на св. Наум каде што се прикажани неговите чуда: го направил неподвижен монахот што сакал да го открадне неговото тело од гробот; го направил неподвижен крадецот што сакал да го украде коњот од манастирот; ги излечил разните душевно болни луѓе изгонувајќи го од нив злото и бесот и им ги исцелил нивните душевни страдања, вадејќи им го нечистиот низ устата.
„Злодобро“ од Јован Стрезовски (1990)
Јас ништо не им признавам. Сигурно некој ни го украл печатот, му велам на тој еден истражен што им беше. Ама кој те прашува.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Зошто настојуваат да ми го украдат понеделникот?“, се прашуваше М. Ѓурев, свиткан долу во аголот на самицата, каде што се довлечка верувајќи дека тоа е единственото место до кое дотекува толку нужната шурка свеж воздух.
„Желките од рајската градина“ од Србо Ивановски (2010)
Високиот се фали дека, ако најде пиштол кај тебе, ќе те прати пред воен суд или во лудница.
„Постела на чемерните“ од Петре Наковски (1985)
Високиот се сомнева дека си му го украл пиштолот.
„Постела на чемерните“ од Петре Наковски (1985)
Кога се доближи до Нумо, џипот застана и од него излезе оној што викаше дека некој му го украл пиштолот.
„Постела на чемерните“ од Петре Наковски (1985)
Новиот почеток би бил ново разочарување, а за тоа бев премногу слаба и ранлива.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
Сѐ уште спиев кога шепотот на утрото ми го украде сонот, тогаш кога бев само дете, но секое наредно утро сѐ до крајот ќе го барам тоа што одамна ми беше одземено.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
Срцето не можеш да го излажеш ниту да го украдеш животот, не постои конспиративен к’смет, ќе биде тоа што треба да биде, тоа што е судено, веќе некаде напишано за сите нас, откажете се од илузиите дека е поинаку.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
Во шепотот на утрото ќе го пронајдам мојот сон.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
- „Гневот не раздели или љубовта? Судбината не порази или гордоста?“
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
И еден ден кога ќе се обидеме да го украдеме животот ќе паднеме на својата или туѓа несреќа. Врв на гревот и сигурен пад.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
Ги вдишувам ноќната темнина и тишина ги реставрирам сите детали од минатото кои се уште ми делуваат непоимливо, руинирано и се обидувам да ги санирам да ги вклопам во сегашноста, но може да настане контроверзен судир и да дојде до пресврт од судбински, кармички размери.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
А се што срцево сака беше одалечено не повеќе од половина час возење до едноставен убав свет создаден само за мене, односно пријатно место за создавање едноставна убавина и нема да дозволам некој да ми го украде.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
Љубете со целото ваше срце и душа, без страв дека ќе ви го украдат срцето или ќе ја изгубите душата.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
Нема да ги затворам очите пред новото изгрејсонце, почеток на обичен пријатен ден и илјада причини за живеење, а ти беше единственото нешто совршено...
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
Сакајте до небо и над него, безусловно, без простор, без време, без казни, без осудување со божествено срце.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
Каде го остави твоето срце, крадешкум ти го украдоа небитни лица.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
Може ли болката да боли уште повеќе, после сите тие солзи како клинци зариени во црната земја, што го украдоа мојот сон.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
И тука е крајот и веќе нема ништо и ноќите немаат име.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
Ако го оставеше надвор тротинетот, можеше некој од децата да го украде.
„Чкртки“ од Румена Бужаровска (2007)
Како некој да ми го украл животот и како некој друг човек да живеел со мојот живот.
„Небеска Тимјановна“ од Петре М. Андреевски (1988)
Ах, преку таа клета граница која ни го украде времето...
„Потрага по Елен Лејбовиц“ од Луан Старова (2008)
Јазиците на кои пишував, албанскиот и македонскиот, беа кодифицирани пред помалку од еден век, додека на француски јазик, речиси непроменето се пишуваше пет века.
„Потрага по Елен Лејбовиц“ од Луан Старова (2008)
Го удри дедото по главата и ѝ го украде здолништето на бабата која беше беспомошна без бастунот.
„Азбука и залутани записи“ од Иван Шопов (2010)
Никогаш нема да биде објавен и ќе го користам само јас гледајќи ја додека спие. * Запис пронајден во клепки на бдеач Не ме плаши помислата дека некој некогаш може да го украде и да дознае што таа сонува.
„Азбука и залутани записи“ од Иван Шопов (2010)
И пак, велам, ако паднеш, своите или туѓите ќе те предадат на земјата и ќе ти го украдат веленцето.
„Големата удолница“ од Петре Наковски (2014)
А ако ти се случи во ноќта тивко што ќе падне, да паднеш и ти, сама, меѓу несвои, тогаш сигурно туѓите ќе ти оддадат последна почит и ќе ти го украдат веленцето.
„Големата удолница“ од Петре Наковски (2014)
Колку се плашев да не ми го украде некој додека бевме потоа пет дена во Крушево!
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Секогаш сум го носела со себе во џебот, а кога си легнував, го ставав под перница и ми беше некако топло и нежно под обравчето, како кога мајка ми пред заспивање ќе ми ја стави дланката меѓу лицето и перницата, а јас ќе чувствувам дека потонувам во сон.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Ми рече му го украле.
„Знаеш ли да љубиш“ од Ивана Иванова Канго (2013)