држава (имн.) - или (сврз.)

Она што се случува во Босна е непосредна последица на распадот на авторитетот на државата или нејзино подредување во однос на натпреварот меѓу етничките заедници - она што во Босна недостасува е единствена државна власт издигната над етничките судири.
„МАРГИНА бр. 36“ (1997)
Така Хантингтон ја гледа иднината како судир на повеќе различни цивилизации (според него, тоа се Западната, Православната, Исламската, Латиноамериканската, Африканската, Конфучијанската, Будистичката, Хинду и Јапонската).9 Идните судири и борбата за превласт, по негово мислење, нема да се водат помеѓу одредени држави или етнички групи, туку помеѓу одредени култури (бидејќи секоја цивилизација е носител на одредена специфична култура).
„МАРГИНА бр. 36“ (1997)
Ние сакавме да покажеме оти и покрај нашето образование и воспитание во разни држави или пропаганди, ние претпочитаме сите да направиме отстапки од своја страна за општомакедонските интереси, за да не бидеме орудие во рацете на пропагандите и на нивните цели: за да не се стремиме кон соединување ни со Бугарија, ни со Србија ни со Грција.
„За македонцките работи“ од Крсте Петков Мисирков (1903)
А бидејќи таквото обезбедување никојпат не е сигурно, без да се ангажира една од големите држави или неколку од нив со оружје в рака да го поткрепат тоа обезбедување, тогаш од Бугарија не можеше да се очекува замешување во македонските работи.
„За македонцките работи“ од Крсте Петков Мисирков (1903)
Во декември 2000 беше извршена реконструкција на Владата со членови од Либералната партија.
„Џебна историја на македонскиот народ“ од Група автори (2009)
Во октомври 2000 година, во Скопје, во хотелот “Александар палас” беше одржан самит на шефови на држави или влади на процесот на соработка на Југоисточна Европа.
„Џебна историја на македонскиот народ“ од Група автори (2009)
Тоа би го дало ним, како што тие велат, вистинска држава или македонска држава.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“ од Тодор Чепреганов (2012)
Народот на Македонија", ќе нагласи разузнавачот "особено е против некаква власт што на Србија би ѝ дала контрола врз нив.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“ од Тодор Чепреганов (2012)
Во реалноста, на Париската мировна конференција, делегацијата на САД покажала многу мал интерес за преземање посериозни обиди да добие мандат над Македонија, да формира независна држава или дури да обезбеди признавање на нејзиниот национален статус.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“ од Тодор Чепреганов (2012)
Делумно тоа се должело на вистинската конфузија во однос на тоа какво ќе биде решението на македонското прашање и во поглед на готовноста за утврдување на вистинскиот ентитет на населението во Македонија.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“ од Тодор Чепреганов (2012)
Тоа било потенцирано... од еден од штабните офицери на Тито, кој им рекол на луѓето дека Македонија би можела да очекува сопствена држава или би станала федерална држава како дел од Југославија.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“ од Тодор Чепреганов (2012)
Народот, како целина, сака сопствена влада, одделна од која било друга држава.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“ од Тодор Чепреганов (2012)
Овој модерен начин имаше два аспекти: од една страна, тоа беше обидот моралната одговорност од индивидуумот да се пренесе на институциите, на организациите какви што се државата или црквата, и, на друга страна, тоа беше она што го нареков „адијафоризација”. Margina #21 [1995] | okno.mk 69
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Во средниот век црковните концили за одредени прашања донесуваа одлуки дека се „адијафорични”, што значи неутрални од позициите на верата, така што црквата нема директен однос кон нив, тие не можат да се подведат ниту како грев ниту како доблест.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Едниот играч бара од другиот да пронајде збор име на град, на река, на држава или царство накратко, некој збор што се наоѓа на шарената и замрсена површина од картата.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
На кусо: таквиот живот не е ништо друго туку непрекинато подгревање на однапред подготвената мастурбациска фантазија.” б) “Па нели филозофите се бореа за културата да се рашири по цел свет и индивидуалната сфера да не биде веќе зависна од надзорот на Државата или овластувањата на заедницата?
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Денес е јасно дека добија само половина од битката: деспотизмот е победен, но не е победено мракобесието. okno.mk | Margina #32-33 [1996] 100
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Сакаа луѓето да бидат слободни при задоволувањето на своите поединечни интереси и воедно способни со своето размислување да посегнат и од другата страна на ова тесно подрачје.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)