во (предл.) - облик (имн.)

По ова, Јаневски не можеше да си го наплати своето парично побарување.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“ од Димитар Апасиев (2011)
Лошото искуство кое го има претрпено го одвраќа и од активирање во полето за заштита на работнички права, како и од самото учество во облици на протест и поддршка на работниците. ***
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“ од Димитар Апасиев (2011)
А како причина плус за ова, покрај ликвидацијата,5 се јавува и смртта на сопственикот на СТД „Јасмина“ – со што настанува фактичка состојба, поради која не може да се оди понатаму со присилното извршување на побарувањето, кое иако правосилно и извршно, станува ненаплатливо.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“ од Димитар Апасиев (2011)
Токму тие „црти и рецки“ во славистичката наука до денес имаат најразличен третман: од непознато, типично словенско писмо до некој облик на рабуши за бележење на разни битови потреби, при што во науката преовладува второто мислење.
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Сепак, за прашањето да остане отворено, приврзаниците на теоријата на словенското прото-писмо од периодот пред Кирил наведуваат индиректни докази во облик на ставови од повеќе арапски патеписци, кои говорат за виденото од нив кај словенските народи.
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Тоа претпоставува, исто така, и првобитно создавање на архаичното грчко писмо во едно определено место, најверојатно на островите на јужниот архипелаг, како и натамошно ширење на истото во облик на различни локални варијанти.
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Ваквиот архаичен грчки систем на писмо веројатно е создаден како резултат на индивидуално творештво на некоја истакната личност, која успева да го прилагоди старосемитскиот систем на писмо кон фонетскиот систем на грчкиот јазик.
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Татко ми на радиото во облик на паун, на кратките бранови, ја бараше својата радиостаница.
„Времето на козите“ од Луан Старова (1993)
Робер Мале, писател, ректор на Сорбона Овој сказ, во облик на апологија, ја илустрира верноста кон традициите кои означиле еден народ наспроти дехуманизираната идеологија.
„Времето на козите“ од Луан Старова (1993)
Неговото умеење за гледање на кафе, се разбира, гледано од страна, изгледаше вака: - Имаш нешто во облик на бубрег...
„Вител во Витлеем“ од Марта Маркоска (2010)
Она што го фасцинирало Flusser да ги запише тие екстремни тврдења (изедначувањето на научниците со компјутерските уметници), е токму способноста на компјутерот како еминентно виртуелна машина, да не ги пресметува и обработува нештата само на ниво на броеви, туку уште повеќе, броевите да ги синтетизира во облици.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
” (...) Тоа лето работев на обвивката за албумот „Велвет Андерграунд и Нико”.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
На обвивката се наоѓаше голема налепница во облик на банана, што можеше да се излупи. (Првобитната идеја беше да ставам серијал од пластична хирургија, па ги пратив Малиот Џо и неговиот пријател Денис во медицинскиот архив да ми набаават фотографии од операција на нос, гради, задник, и останато - и тие се вратија со цел куп материјали.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Потем педантно, како по наредба, на едно место, ги редат плочите една над друга, една над друга, додека под нивните вредни раце расте здание во облик на голена порта, новиот Бранденбург, споменикот на полнетите мечиња...  Како да не се враќа дома скршен?
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Вислицени и Брунер непрекинато го понижуваат, му соопштуваат закани, му наметнуваат присилби и сè поневозможни барања.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Тоа влијание може да се изврши во облик на компјутерски дефинирани и предавани бранови импулси на невротрансмиторите, наменети за сексуално возбудување.
„МАРГИНА бр. 22“ (1995)
А Јакуза со својата сенишна величина ги милуваше градските бази на податоци, барајќи бледи слики од мене во облик на обележани сметки, трансакции, сметки за купена стока.
„МАРГИНА бр. 19-20“ (1995)
Насекаде ќе бидат распослани метални кабини во облик на брадавици, за метална исповед и метална изолација.
„МАРГИНА бр. 19-20“ (1995)
Се работи за еден вид облакодер, но изграден во облик на спирала, така што на секој кат (а не само на кровот, како обично) постојат тревник и ниски дрвја, а до врвот не се доаѓа по скали, туку по кривулесто патче.
„МАРГИНА бр. 19-20“ (1995)
Извадоци од текстовите на Мирољуб Вучковиќ; Милан Прибишиќ и Марина Мартиќ Момент, 14, април-јуни 1989 The last of England, 1987 200 Margina #11-12 [1994] | okno.mk Arman Schwiters okno.mk | Margina #11-12 [1994] 201 Ц ентарот Жорж Помпиду (Georges Pompidou) ќе ја претстави првата француска ретроспектива посветена на делото на Курт Швитерс (1887- 1948).
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Иднината може да се антиципира единствено во облик на апсолутна опасност.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
На Џарман му беа потребни неколку недели да го прифати фактот за присуството на вирусот во сопственото тело.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Ниче Без оглед на тоа што се подразбира под овој наслов, проблемот на говорот, несомнено, никогаш не бил само еден меѓу другите проблеми.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Општествениот ред се гуши, нацизмот во облик на поп-свет го заменува тој ред, и се ослободува енергија која Џарман можеби ја критикува, но која едновремено и го заробува”.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Ги раскрили двете врати од задниот дел на карванот и почна да го товари багажникот неисчистен откако го беше купил како половен: ногалките од школската табла, топот платно, летвите за распнување на парчињата платно во различни формати, рачна пила, чекан за ковање прави и клешта за вадење криви клинци, полни кантички со нови бои, врзоп четки во сите должини и дебелини, пачка шпахли, самоделска палета од шперплоча во облик на енормно зрно грав, шише со терпентин и шише со растрворувач, а на крајот и куп крпи за бришење на маслосани раце и по некој мрсул солза.
„Синовски татковци“ од Димитар Солев (2006)
Од местото каде што некогаш биле воденичните камења, а сега шанкот во облик на обрач од бочва - не се појави воденичар во паспал туку патор од гостилничар.
„Синовски татковци“ од Димитар Солев (2006)
КАНАБИС (CANNABIS) Форма: канабисот може да се добие во три форми: марихуана, во облик на растение, вклучувајќи ги цветовите на женските растенија (најважната психоактивна состојка во канабисот е ТХЦ или тетрахидроканабинол, која е концентрирана во горниот дел на растението); смола од канабис (или хашиш), компримиран кафеавкаст или црн прашок кој се загрева и дроби при употреба; и многу ретко, канабисово масло, густа, темно кафена, леплива супстанца добиена кога растението ќе се изложи во специјални растворувачи.
„МАРГИНА бр. 8-9“ (1994)
Совет: немојте да користите интравенозен начин на употреба, но ако веќе сте решиле, немојте да користите веќе употребувани игли, поради ризик од сида. ПЦП Форма: ПЦП се наоѓа во облик на таблети, прашок и течност. 136 Margina #8-9 [1994] | okno.mk
„МАРГИНА бр. 8-9“ (1994)
Но, и пред сѐ, барем што се однесува до поезијата, - чувствените сензации се тие кои подоцна ќе се репродуцираат во облик на говор.
„Љубопис“ од Анте Поповски (1980)
Помина белиот автомобил, подзастана среде селото отаде мостот и уште пред да го покрие правта што јуреше зад него ширејќи се преку целото село, луѓето го здогледаа шоферот, кус и широк во плеќите, со црна маслосана капетанска капа наврена на главата до над веѓи и до уши, и до него височок, кршен маж со паларија на главата како оние што ги носат говедарите во каубојските филмови, во жолта разградена кошула, запрегнати ракави и на вратот наместо вратоврска, врзана црна подебелка врвца за чевли, фатена со тока како од олово, направена во облик на орел со раширени крилја.
„Човекот во сина облека“ од Мето Јовановски (2011)
На југ, пак, истиот овој пат, тргнувајќи од почетокот на населбата во Потковицата и одејќи, од долна страна, помеѓу авлиите на Ризевци, Шутевци, Мицковци, Димковци и гумното на Дамчевци Џаџовци и, од горна, помеѓу авлиите на Вељановци, Бубичовци и Дамчевци Џаџовци, стигнува среде населбата и тука, за миг, се проширува во облик на разностран правоаголник.
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
Силата се враќа во облик на радоста, го гризе полека јаболкото на животот. Црвено. Утре е нов ден.
„Портокалова“ од Оливера Доцевска (2013)
Напати скришум се мачевме во татковото радио донесено од Цариград во облик на раскрилен паун да го слушнеме нејзиниот пријатен, мило­зву­чен глас, на места патетично извишуван кога ја спомну­ваше Партијата, народниот фронт, Водачот.
„Атеистички музеј“ од Луан Старова (1997)
Диктаторот е обземен, со својата апсолутна моќ, од идејата како да ја припитоми вечноста, за да ја догради својата идеолошка пирамида, внатре во облик на лавиринт со седумстотини илјади бункери во кои сака да ја сокрие судбината на својот народ принуден, осуден и жртвуван да му верува.
„Атеистички музеј“ од Луан Старова (1997)
Таа поседува извонредни особини на издржување на тежина со специфичното уредување на камењата во облик на клин.
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
Кога предавам за ваквиот начин на работа, следејќи го Брунер (1986), често пати им сугерирам на терапевтите да визуализираат аркада.
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
Првиот признак на неволја дојде во облик на порака по електронска пошта.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Слично беше и кога еден британски таблоид, сакајќи да го драматизира потресниот случај на некој „типичен, горопаден пивопиец и спортски делија од дваесет и нешто години, до уши зацопан во свршеницата“, кој станал геј преку ноќ како резултат на спортска повреда, објави дека првите загрижувачки знаци се појавиле не во облик на хомосексуален порив кај младичот, туку во облик на неочекувана незаинтересираност за резултатите од рагби, во вид на неспособност да разговара со пајташите арпаџици и некоја нова склоност кон саркастичност.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Бидејќи Милеровата анализа е во облик на невиден експеримент на критичко пишување, невозможно е да се парафразира.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
А тежината треба да ги разбрани морињата, а морињата да ги скротат детствата, а седумте љубови да бидат во облик на седум потполно исти девојки кои се исти заради тоа што имаат една судбина.
„МАРГИНА бр. 1“ (1994)
Те осудуваме на официјален затвор на овој инквизициски суд, нашиот расудувач, како благословено покајување пак ти наредуваме да ги изрекуваш во наредните три години еднаш неделно сите седум покајнички псалми и си го придржуваме правото делумно или во целина да ги промениме, дополниме или отповикаме изречените казни и покајувања.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Од овие со задоволство ќе те помилуваме под услов веднаш со искрено срце и со вистинска вера свечено да се одречеш, да отповикаш и пред нас да ги отфрлиш споменатите заблуди и кривоверства и сите останати заблуди и кривоверства, спротивни на апостолската и католичка црква на начин и во облик што ние ќе ги пропишеме.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Инаку, за твојата голема грешка, погубна заблуда и прекршок да не остане сосема неказнета, за во иднина да бидеш повоздржан и за да им бидеш опомена на другите да се воздржат од слични престапи, разгласуваме дека со јавна одлука книгата Дијалози од Галилео Галилеј се забранува.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
4. Кога еднаш надвор од природата ќе бидам, јас никогаш В тело од природни нешта нема да се најдам Туку во облик кој златарите грчки го прават Од ковано злато и емајл златен За со нив сонливиот цар да го држат буден; Или на златна гранка ќе им пеам седнат На господата и дамите од Визант За она што минало, минува или доаѓа. (В.Б. Јејтс – „Едрење во Византија“)
„Слово за змијата“ од Александар Прокопиев (1992)
И Боже, што ќе беше со тебе помислив, ако се дрзнеше ова да го објавиш!
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Наместо да стојам пред сликарско платно, интуитивно работејќи со боите, јас треба да напишам математички код за да реализирам еден поим во облик.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Овде имаше и наједноставни пружини во облик на железна шипка.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Треба да претпоставам дека седев долго, дури и премногу долго; то-ест јас дури и прилегнав на долгиот камен во облик на мермерен гроб.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Анегдотска архива од Студената војна (1993) е инсталационен интерактивен CD-ром проект, кој осликува лични и официјални Комунистички материјали од Централна Европа во педесеттите години, во облик на домашни видео филмчиња, филмски снимки, семејни документи, пари, новински извештаи, лични карти и други делови од колекцијата што Legrady ја собираше за време на изминатите дваесет години.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Со огромни напори тој ги знабди сите без исклучок врати сопружини од најразновидни системи и облици.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
На тој начин во департаментот се дознало за смртта на Акакиј Акакиевич и, следниот ден, на неговото место веќе седеше нов чиновник, значително повисок по раст и кој буквите веќе не ги испишуваше со толку исправен ракопис, туку многу понаведнати и покоси.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Го снема и исчезна суштеството, од никого незаштитено, никому мило, никому интересно, суштество кое не обрнало внимание врз себеси дури ни на еден природољубец, кој не пропушта можност да набоде на игла обична мува и да ја разгледа под мискроскоп; суштество што покорно ги поднесуваше канцелариските подбиви и кое без каква била особена причина слегнало во гроб, но кому сепак, иако пред самиот крај на животот, му блеснал светол гостин во облик на шинел, оживувајќи му го за миг бедниот живот, и врз коешто исто така неподносливо се струполила несреќата, како што се струполува врз царевите и врз господарите на светот...
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Од тогаш веќе со денови ги гледам Американките како ги отвораат устите во облик на буквата О и Американците како ги збрчкуваат челата во облик на буквата V.
„МАРГИНА бр. 6-7“ (1994)
- Oh, I am sorry - додава со задоцнување и ги подига веѓите во облик на буквата V.
„МАРГИНА бр. 6-7“ (1994)
Самиот Duchamp во една прилика ми рече дека би избрал да биде саламандер кога повторно би можел да се роди во облик на животно.
„МАРГИНА бр. 6-7“ (1994)
Наместо загрижено да ги подигаат веѓите во облик на буквата V, тие го растегнуваат лицето во насмевка. И притоа велат: страшно, страшно...
„МАРГИНА бр. 6-7“ (1994)
Го исклучував тонот и склопчена на каучот ги гледав Индијките како ги отвораат устите во облик на буквата О, ги збрчкуваат веѓите во облик на буквата V, се подигруваат со своите црни плетенки, ги камшикуваат Индијците со своите страсни погледи, забрзано дишејќи и гледајќи накосо, како зајаци.
„МАРГИНА бр. 6-7“ (1994)
Обете тие идеи содржани се во симболичкото значење на саламандерот, митолошкото бесмртно суштество.
„МАРГИНА бр. 6-7“ (1994)
Сосема премалена од жештината и стравот, ги набљудував Индијците коишто ги набираа своите чела, ги кршеа рацете, воздивнуваа, ги подигаа веѓите во обликот на буквата W и ги камшикуваа Индијките со погледи полни темен копнеж.
„МАРГИНА бр. 6-7“ (1994)
Робот! Пластика или гума во облик на големоглаво чудовиште?
„Пупи Паф во Шумшул град“ од Славко Јаневски (1996)
Иако порано им бев господар на соништата, заспав без сон.
„Пупи Паф во Шумшул град“ од Славко Јаневски (1996)
Еве татнеж од невидлив пиштол. Сето тоа во облик на ништо.
„Пупи Паф во Шумшул град“ од Славко Јаневски (1996)
Пишпирик ја извлече главата од јаремот: - Го продаваме ова што е во колава.
„Пупи Паф во Шумшул град“ од Славко Јаневски (1996)
Се сеќавам на еден настан уште од времето на виетнамската војна.
„Амбасади“ од Луан Старова (2009)
Имавме едно радио во облик на раширени крилја на паун, кое татко го донесе кога се врати од Цариград, кое како да беше дел од куќата крај реката Вардар во Скопје, дел од семејството.
„Амбасади“ од Луан Старова (2009)
Да, во текот на XVIII век се собирале многу даноци за воени потреби и на сите видови службеници, а се собирала и помош за бакшиш (во значењето на подарок) за големиот везир!
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
Читав дека во тоа време постоеле, и покрај многубројните даноци, давачки во облик на бакшиш? праша Камилски.
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
Климент Камилски, кој го следеше подготвувањето на баклавата од суканите тенки, речиси проѕирни бели кори, до додавањето врз секоја кора на филот претходно направен со мешање на состојките мелени ореви, бадеми и лешници, на крајот сечењето со нож на парчиња во облик на ромб и на крајот печењето во загреаната фурна.
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
На крајот го следеше и подготвувањето на сирупот од шербет (варена вода, со сок од портокали и шеќер), со кој ја прелеваше испечената баклава со половината од сирупот, а потоа и со другата.
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
Ваучерот, според нејзината замисла, треба да биде во облик на црвено срце на кое што со златни букви треба да пишува Стојанче – златно момче.
„Браќата на Александар“ од Константин Петровски (2013)
Третата етапа ја нарушува самата оваа рамка: самата форма на Идеалното Јас го надополнува нарцистичкото „големо Јас”; овде веќе не треба да се справиме со индивидуа која мора да ги интегрира барањата на околината структурирани во симболистичката инстанца на Идеалното Јас ниту пак со „Нарцис” кој игрите не ги смета за опасни, кому барањата на околината му се изнесени во облик на „правила на играта”; така наречениот „општествен притисок” овде се искажува на сосем инаков начин, не во обликот на Идеалното Јас туку во облик на „аналното”, садо-мазохистичко над-јас. 34 Margina #21 [1995] | okno.mk
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Среќниот завршеток сакаше филмот, што ја одбележува Хичкоковата трета етапа, „Непознати во возот”, да биде снимен токму според романот на Патриша Хајсмит; во него го сретнуваме традиционалниот Хичкоковски мотив на „пренесена вина” во облик „убиство со тројца”, убиство при кое се врши замена - сторителот (психотичниот Нарцис) го извршува убиството на некој друг, за својот хистеричен партнер, со убиството се реализира неговата желба, со што хистерикот е виновен иако ништо не сторил. 36 Margina #21 [1995] | okno.mk
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Состојбата на зависност што е карактеристична за пред- ојдиповската констелација, во која задоволувањето на потребите зависи од „каприците на Другиот“ се репродуцира, во сразмерите на субјектот, до социо-симболистичниот Друг, што натаму се пројавува во облик на Другите-за нас-закон, Другите во она, што можеме да го наречеме „добродушен деспотизам“: „Нарцизмот е психолошки израз на таа зависност.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Барањата на Другиот го преземаат обликот на над-јас наредбата за уживање (во облик на „социјален успех” и сл.) под заштитнич­кото старателство на „големиот Друг” што е чекор натаму од нарцистичноста на „големото Јас”.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Доцна во ноќта го слушаше своето радио во облик на паун со раширено перје, донесено од Цариград, пренесено преку границата, низ Езерото.
„Патот на јагулите“ од Луан Старова (2000)
3. Воздухот е расцветан Звуци на запалени бои го опиваат полето И небото почнува да се доселува Во облик на ѕвезда во секој заоблен плог.
„Камена“ од Анте Поповски (1972)
7. Божице строга, Ти што ми претскажа вечна скитија, Ја претчувствуваш ли необложноста Една нова материја во облик на македониум Дека ќе го обликува светот од пепел Или ќе ни ги исцели раните?
„Камена“ од Анте Поповски (1972)
Дното, во облик на водоскок, го облеваше блага, жолта светлина.
„Младиот мајстор на играта“ од Александар Прокопиев (1983)
Попладнето Џорџ Смит излезе надвор и појде кон океанот што се брануваше со широките упадни движења на час топлите, час студени луѓе, кои при крајот, со залезот на сонцето, со телата обоени како ракови, печени гулаби и гвинејски кокошки, тргнаа тетеравејќи се кон нивните хотели во облик на свадбени торти.
„Лек против меланхолија“ од Реј Бредбери (1994)
Сите негови темни внуци и роднини се криеја по гратчињата ширум светот, вршеа невидени работи со својот ум или вештерските прсти и белите заби; од небото фрлаа огнени јазици или пак итаа по шумите во облик на волци, под светлината на месечината.
„Лек против меланхолија“ од Реј Бредбери (1994)
Тој дух треба да се собере на купче, на едно место во облик на стрела!
„Еп на Александар Македонски“ од Радојка Трајанова (2006)
Потем се подраширила земјата небото да го прими... па небото така собрано во облик на стрела... удрило силно во неа... а боговите со преграб го заштитиле чинот!
„Еп на Александар Македонски“ од Радојка Трајанова (2006)
Преовладува сликата на стапицата во облик на безизлезен лавиринт, во кој нараторот постепено се губи придружувајќи се на црната судбина на Чанга од романот Времето на козите.
„Потрага по Елен Лејбовиц“ од Луан Старова (2008)
Неговата љубена во сонот беше ѕвезда што свети и грее, се разбира, ѕвезда во облик на мала топка сало. (Сонувајќи, Ќ не сфаќаше како таа не се топи од сопствената топлина.) Додека траеше сонот, Ќ го празнеше целиот фрижидер и потоа провалуваше во најблискиот фитнес-клуб за да трча на подвижна лента.
„Азбука и залутани записи“ од Иван Шопов (2010)
Преку таа ограда од талпи со крстови беа поставени во еден ред иконите што беа пренесени од старата црква, а над нив беше направен дрвен лик во кој зографот што требаше да дојде ќе направи икона во облик на леб пресечен на половина.
„Крстот камбаната знамето“ од Мето Јовановски (1990)
Над неа имаше две мали прозорчиња во облик на срце, едното со розова рамка, другото со сина.
„Јас - момчето молња“ од Јагода Михајловска Георгиева (1989)
Така ли? одговор: Единицата ја прикажуваме со знак во облик на стапче.
„МАРГИНА бр. 3“ (1994)
Овие ремења го преобразиле бурето во еден вид ранец и одговараат, сметам, на цртите кои излегуваат од секој агол на белиот правоаголник. („Конусниот трупец” во Дишановите белешки е опишан во облик на „пресечено буре”).
„МАРГИНА бр. 3“ (1994)
Во трката во Мажјачиштето, возот и велосипедот, обата, патувајќи со брзина близу 300 км на час, доаѓаат до „голема кула, отворена кон небото, во облик на пресечен конус; двеста метри во дијаметар на основата и сто метри во висина.
„МАРГИНА бр. 3“ (1994)
Што се однесува до самиот правоаголник, во Фаустрол со бел триаголник е претставен „другиот свет”: „на едниот крај од бесконечноста, во облик на правоаголник е белиот крст...
„МАРГИНА бр. 3“ (1994)