нем (прид.) - филм (имн.)

На некои други дури, невозможно е да се разменат идеи, машината поправа сама по себе. (220) Интелектуалците се осудени на изумирање со појавата на Вештачката Интелегенција како ѕвездите на немиот филм со појавата на звучниот филм.
„МАРГИНА бр. 8-9“ (1994)
Во 1926 година, сликата која спирално кружи, менувајќи се од графичка во вербална, сама по себе, претставува игра со слики и титлови на немиот филм, менувајќи се еден по друг.
„МАРГИНА бр. 8-9“ (1994)
„Таа потрага по кинетизмот, како потполна визуелна уметност, го поставуваше проблемот на односот слика - движење наспроти бојата и музиката, дури и во времето на немиот филм.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
За разлика од раните бучни неми филмови на коишто со монтажа им беше додаден звукот (на пр. митралезите од Ејзенштајновиот Октомври, 1927), Ворхо­ловите филмови тематски и концептуално, во својата структура се неми, лишени 102 Margina #15-16 [1995] | okno.mk од монтажа и движење на камерата, значи од филмскиот јазик (Kiss, Eat, Empire), па и нивниот оригинален звук малку би им користел, или пак натуралистичкото озву­чување би донело до симнување на нив­ното естетско ниво и концептуалната чистотија.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Звук и „изведување” на филмовите Го истакнавме минимализмот на движе­њето и општата кинестезија во некои Ворхолови концептуални дела, да кажеме уште еднаш дека во периодот од 1963-1965 (со исклучок на Tar- zan and Jane regained, Sort of и Harlot) станува збор за неми филмови.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Како што Марио Амаја вели, „причината што yвездите така брзо согоруваат е тоа што се турнати до екстремите на своето однесување”, што подеднакво важи и за Ворхоловиот свет внатре и надвор од него.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
- Да не случајно го имате немиот филм „Затвореникот од Кабанас“ со Том Микс од 1913 година? - Имаме.
„Бед инглиш“ од Дарко Митревски (2008)
Иако Едо се напинаше, ништо не можеше да чуе, се чувствуваше како да гледа нем филм од кој ќе може да го разбере само она што евентуално ќе му го соопшти подвижната слика што изгледаше толку многу успорена.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Ја завлече раката по кошула, од левата страна, вртејќи со очите како во нем филм, оттаму извлече лак и стрела и ми намигна.
„Младиот мајстор на играта“ од Александар Прокопиев (1983)
Двајцата кратко разговараа и наликуваа на актери од трета категорија во времето на златната ера на немиот филм на Бастер Китон.
„Браќата на Александар“ од Константин Петровски (2013)
Картони, пластични шишиња и тетрапак амбалажа поминуваа пред куќата на Павле како во некој нем филм со еколошка тематика.
„Браќата на Александар“ од Константин Петровски (2013)
Повеќето великани на немиот филм, кои беа под влијание на Грифит, како Штрохајм, Ејзенштајн, Мурнау, Лубич, веќе се мртви; другите кои сѐ уште се живи, веќе не работат.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Хичкок: „Немите филмови се најчист облик на филм.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Сакам да кажам дека на немиот филм му недостасуваа многу малку работи, само природен тон.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Хичкок: „Занимливо е дека продуцентите, по многу премислување, одлучија Уцена да биде нем филм, освен последната ролна, бидејќи тогаш некои продукции се рекламираа најавувајќи „делумно звучен филм”.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Навистина почнав да се појавувам дури во звучните филмови, во многу неми филмови не го правев тоа”. œœ Елстри повикува (Elstree Calling), 1930 г.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Уцена (Blackmail), 1929 г. Хичкок веќе ја заврши Уцена како нем филм, кога појавата на звукот ги натера продуцентите да ја преработат во - филм со звук.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
- Да, токму тоа; последните години од немиот филм, големите синеасти, па дури и целата продукција, достигнаа извесно совршенство, па може да се смета дека изумот на звучниот филм го расипа тоа совршенство. Margina #21 [1995] | okno.mk 23
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Значи, не беше потребно да се напушти техниката на немиот филм, како што тоа го направија со звучниот филм.”
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
- Пред да преминеме на Уцена, вашиот прв звучен филм, би сакал уште малку да зборуваме за времето на немиот филм, кој беше многу голема работа, зар не?
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)