дека (сврз.) - многумина (прил.)

Се знаеше, а тоа можеше и да се види, кога доаѓаа или си одеа, дека многумина од нивните млади мажи учат или попуваат некаде во Битола, во Солун или во Света Гора, дека кога требаше да му се исплатат давачките на дворот, сами тие му ги носеа, дури во Константинопол.
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
На пример, заклучив дека многумина алтернативни уметници во рамките на своите меѓународни комуникации мошне често се кријат зад таквите - фиктивни или непостоечки - имиња на организации и групи, кои се всушност тие самите.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Добро, знам дека тоа не е оригинално, знам дека многумина така направиле, знам дека најдобрите од мојата генерација многу порано од мене здувнаа некаде... ама јас не можам да зборувам во нивно име од причина што мене не е нив.
„Бед инглиш“ од Дарко Митревски (2008)
Дотолку повеќе што авторот беше со чувство дека таму, со оглед на тоа дека многумина познаваше, работата ќе си ја сврши многу полесно отколку со останатите Едовци.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Знам дека многумина од вас ми пцујат мајка зашто од одличната сцена на бивша Југославија токму неа ја одбирам за мојава ин мемориам колумна ама верувам дека Брена си го заслужува своето место во овој напис.
„Филтер Југославија“ од Константин Петровски (2008)
Интересен е фактот дека многумина се ежат од мовестата кожичка.
„Читај ми ги мислите“ од Ивана Иванова Канго (2012)
Дека ние сме заслужните за нејзиното воведување па затоа и нам треба да ни припаднат привилегиите што доаѓаат со нејзиното постоење.
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Однесувањето на луѓето во случајот со Кошевски а потоа и во мојот случај ми помогна да сфатам дека многумина од нас, борците, кои бевме спремни да си ги дадеме и животите за оваа слобода, сметаа а и уште сметаат дека ние сме авторите и создателите на праведноста.
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Патем, со оној мој познат ведар и исполнет со насмевка пристап само додадов дека многумина со задоволство ќе прифатеа ваков млад човек за син.
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
- Верувај ми - реков - ако ја познавав во она изминато време мајка ти, како што ја познавал на пример Даскалов, можеби ќе ја замолев да ми дозволи да ти бидам татко.
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Најречовита и најсамосвесна забелешка, би рекол, му е следнава: „Но, причината поради која белците ја сакаат иронијата е што таа им овозможува да се си се позабавуваат и да им биде подобро во сопствената кожа“.419 Таквата иронија им овозможува на успешните шизички стрејт-белци, вклучително и на Ландер, да се справат со срамот поради тоа што се повластени и белци дистанцирајќи се од културата во која веќе спаѓаат, тешејќи се со можноста дека не се докрај вмешани во неа, ставајќи се над неа и надвор од неа благодарение на тоа што имаат критички поглед, како и преку идентификување со маргинализираните луѓе, што им овозможува и понатаму да си учествуваат во неа со почиста совест.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Од пораките и од писмата што ги добив јасно се виде дека многумина читатели предметот ми го разбрале како прикриен обид да се врбуваат стрејт- студенти и да се преобратат во геј- животниот стил.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Не сум баш сигурен дека многумина од нас би го прифатиле тоа како добар опис на кампската иронија, која – барем онака како што ја опишав – не им остава на своите практичари многу простор за самоизземање.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
И покрај искреното уживање во апсурдните и бизарни сексистички прикажувања, ироничното присвојување на женственоста од страна на машката геј-култура не изразува отсуство на лична вмешаност во тие прикажувања, ниту чувство на неранливост од симболичното насилство на редуктивните стереотипи.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Ландер, кој е Канаѓанец и кој се опишува себеси како „недокториран докторанд“ што живее во Лос Ангелес, има да каже разни занимливи и забавни работи за прашањето зошто таквите луѓе ги привлекува иронијата, зошто иронијата има толку значајно место меѓу работите што ги сакаат белците.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Кога се пронела непроверена вест дека многумина неверници и неколцина незадоволни Турци се отворено со него, беговите побарале од власта да го смири поетот предавник и мулазимот веднаш испратил кај него двајца суварии да го доведат во управата.
„Тврдоглави“ од Славко Јаневски (1990)
Отфрлен и потценет од угледните бегови, жолтолик, жолтоок и жолтобрад, под широката облека со повеќе коски отколку што му се нужни на еден мислител, не сфаќајќи дека попусто крева глас и дека дури и селаните бегаат од него, се решил да појде во Стамбол и да ја обвини грабежливоста.
„Тврдоглави“ од Славко Јаневски (1990)
Геле, деверот на Богородица, драбаше право натаму со големата дема врз себе која го попречуваше да се свртува за да знае што народ врви зад него, ама по ломотот на камењата, по воздишките, по кашлањата, знаеше дека многумина му ја следат дирата.
„Исчезнување“ од Ташко Георгиевски (1998)
Планината што се накреваше од самата крајна југозападна страна Водно ја нарече Чана, може вистина е и водна планина, Чана рече уште дека многумина мажи од нивната зграда, од збегот, работеле таму.
„Црна билка“ од Ташко Георгиевски (2006)
Треба почесто да го употребувам; тој како да докажува размислување и дури нешто како великодушност.) - Не можам да преминам со молчење дека многумина се признаени за злонамерни само затоа што не им беше познато: кое мислење е подобро за највисокото раководство?
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Не можам да преминам со молчење... (Каков прекрасен израз!
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)