или (сврз.) - подоцна (прил.)

Порано или подоцна владата ќе мора да фати чекор со она што луѓето во земјата всушност го прават.“
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Тие ќе ги земаат ако сакаат.
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Прилог ~кон ~~ ~ ~ сшашисшикаша Од сто луѓе коишто се` знаат подобро - педесет и двајца, несигурни во секој чекор - речиси сите други, подготвени да помогнат, доколку тоа долго не потрае - дури четириесет и деветтемина, секогаш добри, бидејќи поинаку не можат - четворица, можеби и петмина, склони без завист да се восхитуваат - осумнаесетмина, доведени во заблуда со младоста што изминува - плус минус шеесетмина, со коишто нема шега - четириесет и четворица, оние што живеат во постојан страв од некого или нешто - седумдесет и седумина, 192 okno.mk способни за среќа - најмногу дваесет и неколкумина, поединечно безопасни, коишто здивуваат во толпа - сигурно повеќе од половината, окрутни, кога околностите ќе ги принудат - подобро да не знаеме дури ни приближно, мудри после штета - не значително повеќе од мудри пред штета, оние што од животот не земаат ништо освен добра - триесетмина, иако би сакала да грешам, згрбавени, заболени и без батериичка во полумракот - осумдесет и тројца порано или подоцна, праведни - прилично, то ест цели триесет и петмина, Маргина 37 193 ако таа црта е поврзана со напор за разбирање - тројца, достојни за сочувство - деведесет и деветтемина, смртници - сто отсто.
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Од службената, протоколарна политичка свест на словенската држава и нејзиниот главен град, настана виртуелната, во уметнички концепт вклучената свест на NSK државата. Комплет со гостите, се разбира. 190 okno.mk Маргина 37 191
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Порано или подоцна ја добиваме, обично прилично брзо.“
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Лошите момци не ја носат својата стока кај нас, но тоа го прават нивните муштерии.
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Кој се ослободил од мегаломанската фантазија дека судбината на Хрватска е нешто единствено на светот, нешто што ни е сфатливо само нам Хрватите во екстаза од сопственото национално чувство и што белосветските игноранти никогаш ни приближно нема да можат да го разберат, тој знае дека порано или подоцна на местото на овој самиот-себеси-направен аутизам ќе мора да настапи рационалното комуницирање со светот.
„МАРГИНА бр. 35“ (1997)
Ќе ги препознаете, верувам, овие начела - било да се тие применети порано или подоцна, во училиште или дома.
„МАРГИНА бр. 22“ (1995)
Порано или подоцна испружената дланка сама си ја задавува сопствената судбина.
„Светилничар“ од Ристо Лазаров (2013)
Во таков дух, и со веќе традиционално делумно променет изглед, Маргина ќе се појави и следната година, вака или онака, порано или подоцна. G.N.Om Од последниот роман на Вилијам Гибсон, Virtual Light, господинот П.
„МАРГИНА бр. 34“ (1996)
- Проклетници, не можеа ли да го отепаат тој пусти крал порано или подоцна, кога нема свадби, - гласно негодуваше Вита...
„Бојана и прстенот“ од Иван Точко (1959)
Како, во тоа не повремено трускање ами постојано тресење, сме клумнале во сон без дно токму тогаш а не порано или подоцна, не знае ни Предо; кој ја искористил шансата да шмугне низ Битола како стаорец низ сирење.
„Синовски татковци“ од Димитар Солев (2006)
Кети и Милан се однeсуваа кон неа како преоптоварени домаќини кон почитуван гостин, кој мора порано или подоцна да си замине.
„Невестата на доселеникот“ од Стојан Христов (2010)
ЛИПСИНКА: Порано или подоцна, хм, некако стана јасно дека, хм, ме користеле како манекенка, а во 1991 година Тjери Муглер дури и ме стави на неговата писта во Париз.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Насетуваше страв во кој тој би бил пајакот а сите оние невидливи зборови за кои стрепеше дека некогаш некој ќе ги изговори или уште полошо, некој знае за нив иако не ги гледа, а тие знаат за тоа и стрпливо чекаат со чувство, дека им е сосема сеедно - порано или подоцна, дека тој сѐ позачестено се откриваше во пајажина за која никогаш и под ниеден услов не би можел да признае дека е негова, тој, од него.
„МАРГИНА бр. 1“ (1994)
-Тоа се наталожените наслојки на незадоволства, уцени, чувството на нерасположеност, отфрленост, инфериорност или, пак, искористеност, доживеани во раното детство, младост или подоцна, коишто оставиле силни траги врз нас – одговори старецот.
„Мудрецот“ од Радојка Трајанова (2008)
-Тоа се наталожените наслојки на незадоволства, уцени, чуството на нерасположеност, отфрленост, инфериорност или, пак, искористеност, доживеани во раното детство, младост или подоцна, коишто оставиле силни траги врз нас – одговори старецот.
„Мудрецот“ од Радојка Трајанова (2008)
Во тој случај, за гласник на разумот ќе се разгласиме најверојатно себе си.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Ќе разговараме и ќе се договараме со него, поаѓајќи од претпоставката за аисторичниот и културно неозначениот разум, што порано или подоцна ќе нѐ направи истомисленици?
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Или дијалогот ќе го поставиме врз претпоставката на културната релативност на разбирањето на доброто и за цел ќе си го поставиме или запознавањето на причините на другиот или прагматичниот договор за заедничко делување, што ја негира секоја априорна предност на едната (читај “нашата”) страна?
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
А во своето завршено објаснение, насловено Кон расказите, авторот ќе напише дека во неговата книга: „сите опишани настани се вистински настани, случки сврзани со мојот живот од порано или подоцна“.
„Захариј и други раскази“ од Михаил Ренџов (2004)
Ќе ви го речам и ова: сите опишани настани се вистински настани, случки сврзани со мојот живот од порано или подоцна.
„Захариј и други раскази“ од Михаил Ренџов (2004)
Јас реков тогаш дека таква е вистината, којашто не ќе им се бендиса на мнозина, но јас не можам да го зборувам она што ќе му се бендиса на некого, туку она што е свршена работа, со која порано или подоцна ќе треба да сметаат јужните Словени, па затоа е нужно да се знае новото течење сред Македонците за да се определат јасно односите на јужните Словени кон него и да се избегне бесполезната и штетна борба помеѓу нив.
„За македонцките работи“ од Крсте Петков Мисирков (1903)
Тој епизоден потрчко на свеченоста одеднаш ме потсети на мене: смешната улога е некој вид бекство од самиот себе, иако е јасно дека секое бегство,порано или подоцна, завршува со замка.
„Слово за змијата“ од Александар Прокопиев (1992)
Тогаш (или подоцна кога раскажувал) мислел дека низ шумата се движи омаен мирис на превриено млеко и можел да знае дека таа воздивнува од длабочината на градите со две темни пупки на врвовите од кои по белината на кожата се протегаат беломодри женски жиличиња.
„Тврдоглави“ од Славко Јаневски (1990)
Горе, скриен зад стебла, ја гледал како стои со секира в рака и без движење свртена кон далечините, осаменички исправена и горда, со ослободена коса.
„Тврдоглави“ од Славко Јаневски (1990)
Најтешка ѝ беше осаменоста во текот на ноќта.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
На крајот на краиштата, и самите доктори ѝ велеа дека нејзиното однесување е нормално за сите што се нови во санаториумот, а потоа, порано или подоцна, сите се адаптираат на животот во заедницата.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Секако, порано или подоцна, оние долу ќе го зaгубат трпението, ќе протестираат, ќе пишуваат писма до Парламентот, зошто никако не завршува изградбата на проклетата кула?
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Се спуштивме подолу, поминавме низ маглата, се наведнавме под долната граница на нашиот облак, погледнавме со двоглед и видовме како кон нашето градилиште, во концентрични кругови, се приближуваат жандармеријата, кралската гарда, полицијата, инспекцијата, баталјоните, војски, цела армија, и сите со заканувачки изглед, ѓавол да ги убие и да ги проголта.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Порано или подоцна владеат неманипулираните. * * *
„Читај ми ги мислите“ од Ивана Иванова Канго (2012)
Замисли - Светилник. Carmina Порано или подоцна сето мое нека се собере под црн чадор.
„МАРГИНА бр. 36“ (1997)
Но сето тоа тој можеби го слушал како момчак од одамна покојниот мироизвсетител и раскажувач Лозан Перуника или подоцна, од запишувачот на случки и истории, од Доситеј Давидовски, поп што посвоил од природата еже за да не биде сам и го крстил Армодиј Давидовски.
„Забранета одаја“ од Славко Јаневски (1988)
„Околу Божиќ, или подоцна, еве ти изложба. В град.
„Забранета одаја“ од Славко Јаневски (1988)
Ги нашле, како кажуваше, Ибраим Ибраим, в зори или подоцна, по една спогодба на завојуваните за кус мир за кое време ќе се соберат мртвите и ранетите; подоцна, по некоја година, еден човек без нога, ќе се потпира на патерици и на слеп човек, катадневно да седат обајцата во чајџилницата на некој Тефик Рамо, човек со задув и срдечен кон секој кој што, дури и првпат, дошол кај него на чај или кафе.
„Забранета одаја“ од Славко Јаневски (1988)
Порано или подоцна тоа ќе се случи, силата ќе се претвори во свест.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Високата категорија останувала долги периоди безбедно на власт, но порано или подоцна секогаш настапувал момент во кој таа или ја губела вербата во себе, или својата способност да владее ефикасно, или и едното и другото.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
На извесен начин таа сфаќаше дека и самата е осудена, дека порано или подоцна Полицијата на мислите ќе ја фати и ќе ја убие, но со друг дел од разумот веруваше дека е можно некако да се создаде еден таен свет, во кој можеш да живееш како што сакаш.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Зашто, ако слободното време и сигурноста беа уживани од сите подеднакво, големата маса човечки суштества, кои обично заглупавуваат од сиромаштија, ќе се описменеа и ќе научеа сами да мислат; и кога еднаш ќе го стореа тоа, порано или подоцна тие ќе сфатеа дека привилегираното малцинство нема никаква функција и ќе го отстранеа.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Беше неизбежно, порано или подоцна тие да ја направат таа објава: логиката на нивната позиција го бараше тоа.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Во минатите времиња, војната речиси по дефиниција беше нешто што порано или подоцна ќе биде завршено, обично задолжително со победа или со пораз.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Сите три сили продолжија да произведуваат атомски бомби и да ги складираат за решавачки момент за кој сите тие веруваат дека ќе настапи порано или подоцна.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Можеш да измрдуваш успешно извесно време, дури и со години, но порано или подоцна тие мора да те откријат.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Секој е излекуван, порано или подоцна. На крајот ќе те стреламе.“
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Знаеше дека порано или подоцна ќе одговори на О'Брајановата покана.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Порано или подоцна, тие ќе ве согледаат такви какви што сте и тогаш ќе ве растргнат на парчиња.“
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Неделотворните народи секогаш биле, порано или подоцна, окупирани.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Порано или подоцна тоа сигурно ќе им падне на ум.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Кога ти го вела воа, не сакам да сјодиш од нас, ама тоа кога да е, ќе си биде, ќе се оди тамо, побрго или подоцна, тоа господ знае.
„Крпен живот“ од Стале Попов (1953)
Но грнето го допушувал за недела порано или подоцна.
„Луман арамијата“ од Мето Јовановски (1954)
Претерано поедноставувајќи ги работите, тој го истакнува конфликтот помеѓу сексуалната желба, која самата по себе не знае за граници, и забраните и табуите што се спротивставуваат на нејзиното задоволување.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Можеби ќе налетаме случајно некој ден во паркот...
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Порано или подоцна ќе ве соберам некако!
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Практично секој ќе се изгори, порано или подоцна.  За што станува збор?  Да го земеме, на пример, Фројд и неговиот поглед на сексуалноста.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Знаеш, чорбаџике, тогаш како ни заповеда: „Тури на ум, глупава Анастасијо, ако ме разбудиш уште еднаш порано или подоцна отколку што сум рекол, бегај од мојава куќа и повеќе да не се вратиш!“
„Чорбаџи Теодос“ од Васил Иљоски (1937)
Не смеам, срцево ми се тресе како глувче во фак.
„Чорбаџи Теодос“ од Васил Иљоски (1937)
(Всушност, целата фора е во тоа да ги пуштиш луѓето непрестано да зборуваат, бидејќи, порано или подоцна, некој ќе го испушти токму оној збор кој ќе те одведе на вистинскиот колосек).
„МАРГИНА бр. 10“ (1997)
Несвесна пародија која го обесчестува човекот, лажат луѓе без чест, без лице, манипулатори, но тоа е морничава заблуда, стапица не за другите, туку за нив самите, порано или подоцна самите ќе се фатат, само што тогаш ќе почуствуваат гадење од самите себе, омразата уште повеќе ќе им расте, омраза кон сопствената мизерија која самите си ја плетат, како совршен простор за сопствените лажливи дела.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
Сите ме сфаќаат погрешно, а зборовите се обични и едноставни.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
Зад секој агол се изненадувањата на животот, непредвидливоста е најубавиот дел од секојдневието, можеби најубавото уште не сме го доживеале.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
Овој живот и така ќе заврши порано или подоцна и доволно напатен е, а и што и да барам нема да најдам ако не треба да биде мое.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
Секој посетител на гробот на Б порано или подоцна се водеше како исчезнат.
„Азбука и залутани записи“ од Иван Шопов (2010)
Но, ќе дојде време, порано или подоцна, кога вложениот труд, на ваков или онаков начин, ќе се исплати.
„Добри мои, добар ден“ од Глигор Поповски (1983)
И онака порано или подоцна луѓето доаѓаат на колена и молат да им отвориш џамија.
„Диво месо“ од Горан Стефановски (1979)
СИМОН: Нешто ќе ме одере и онака порано или подоцна.
„Диво месо“ од Горан Стефановски (1979)
МАТЕЈ: Оваа куќа порано или подоцна и онака ќе биде моја.
„Диво месо“ од Горан Стефановски (1979)
Ова ќе се случи порано или подоцна.
„Знаеш ли да љубиш“ од Ивана Иванова Канго (2013)